Monday, October 10, 2005

Dag 3

Vandaag hebben we een auto gehuurd om het eiland eens te bezichtigen. Dus weer met de Jetty naar de overkant en als het goed is staat de auto daar klaar. Voor 12 euro hebben we de auto voor de hele dag. We moeten alleen oppassen dat we de laatste Jetty niet missen om 21.45 uur anders hebben we een probleem.

Het is even wennen als je aan de linker kant moet rijden maar het verkeer is net zo ontspannen als de mensen zelf. Niemand heeft haast.

We beginnen aan de rechter kant van het eiland. Er moeten daar verschillende watervallen zijn, ik wil erg graag naar een batik atelier en voor de rest zien we wel.

Zo nu en dan regent het weer maar we zitten droog en dat is het voornaamste. Chiel had eerst een motor willen huren maar ik ben blij dat we dat niet hebben gedaan.

Ik ben nog nooit in Indonesie geweest maar de sfeer hier lijkt er veel op. Overal kraampjes aan de kant van de weg en de waterbuffels lopen los rond. Er zijn ook veel rijstvelden en de aapjes lopen en klimmen in de bomen langs de weg. Ik kan m'n ogen niet geloven. Het is erg vreemd om die beesten te zien in het wild en niet op de Apenheul!

De Jetty die we 's avonds nemen is weer zo'n klein bootje. Ik ben niet blij! De golven zijn hoog en het bootje schommelt van links naar rechts. De andere passagiers schijnen het heel normaal te vinden maar ik vind het dood eng. Alles pikkedonker, hoge golven en onweer.

Gelukkig komen we weer heelhuids op het resort aan en voor de schrik nemen we maar vlug een borrel. Very cheap en erg lekker! Morgen gaan we hangen op het strand want er is mooi weer op komst!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails