Tuesday, September 01, 2015

Lobster!


Het is alweer september. De R zit in de maand en de beste tijd in Hong Kong komt voorzichtig om de hoek kijken. Ik bedoel met beste tijd natuurlijk het weer. We merken het al dat meer en meer aangenaam wordt om buiten te zijn. De sidderende hitte is niet meer elke dag, je spijkerbroek blijft niet constant plakken aan de lijf en ik merk dat ik zelfs nu en dan de airco uit zet! Heerlijk!

Vorige week hadden we weer eens zin om de bbq aan te steken. Jesse was alleen want Mabel zat in Rome, en ik kreeg een telefoontje van Mark en Kazuko om te vragen of we zin hadden om uit eten te gaan, dus de uitnodiging met een tegen uitnodiging gestuurd, en ze kwamen inderdaad naar ons huis om te gaan bbq-en.

Moet wel zeggen dat we vooraf eerst een tijdje hadden gewhatsapped met Jesse. Hij wilde namelijk het spul halen wat op de bbq moest. We konden hem met moeite overtuigen dat we met z'n drietjes echt niet zo veel nodig hadden. Gewoon een visje is meer dan genoeg. Maar toen ik hem doorgaf dat Mark en Kazuko ook zouden komen eten, toen ging hij los!



Hij nam de rolls royce onder de visjes mee. Hier noemen ze het "tooth fish". Ik heb zelden zo'n heerlijke vis gegeten! Haast geen graten, heerlijk dik en vol met vlees. En al zeg ik het zelf, we hebben de art of cooking fish on the barbie, aardig onder de knie. Maar nu had Jesse zelfs 2 levende lobsters mee genomen! Ze moesten alleen nog effe gekild worden...


Ik moet zeggen dat ik enorm blij was dat Jesse deze taak op zich nam. Op tv ziet alles er stukken makkelijker uit dan hoe het gaat in het echie. Ik had ondertussen eens op internet gekeken hoe je een kreeft op de bbq moet klaarmaken, kruidenboter dus. Het was H E E R L I J K!

En Kazuko, bijna 8 maanden zwanger, zat te genieten. Wij allemaal trouwens ;-) Ik had nog een gegrilde groenten taart gemaakt en op verzoek de pavlova! Een heus feestmaal.


Alleen werkte het weer niet mee. Het was de hele dag heerlijk buiten maar toen we eenmaal aan tafel zaten op het balkon, toen werd het zo ranzig heet en klef dat we de koffie binnen in de airco hebben genomen. Te warm. We zagen er allemaal uit of we wel een verkoelende douche konden gebruiken.


Maar of het ook gezellig was!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails