Sunday, August 08, 2010

Too hot

The SunImage via Wikipedia
Ik kijk uit naar de dag dat ik een winterjas aan mag doen...dat de gure wind om mijn oren waait...dat warme choco mijn lijf en leden verwarmt...dat 'nachtvorst' een zegen is...

Kortom, ik heb het wel even gehad die die hitte!

Week na week is het warm, klam en broeierig. De temp van 35 graden (met gevoelstemperatuur van 42 graden) meer gewoon dan uitzondering. En de zon brandt. Niet een beetje maar echt volle bak schroeien. Bah... En 's avonds afkoelen, nou dat kennen we niet. Van 35 naar 33 graden kan je niet echt afkoelen noemen...

De airco is nu ook onze beste vriend. Waar zouden we zijn zonder de airco? Verpulvert! Tot as verbrand! En dan te bedenken dat ik het eerste jaar niet eens de airco aan wilde hebben! Slapen zonder airco lukt me niet eens meer.

Godzijdank kent Hong Kong een ondergronds leven. De metro gangen lopen kris kras onder de stad door en daar maken we de laatste tijd ook lekker gebruik van. We kwamen net terug van Spasso. Via het winkelcentrum naar Cantonroad, straat oversteken, gelijk tunnel in, via de metrogangen onderdoor naar K11. Lift in, straat oversteken en Pinnacle in. Al met al nog geen 30 meter boven de grond gelopen! Heerlijk.

Nu even 'bankhangen' en als de zon onder is gaan we wel weer naar buiten...

Have a nice day!
Enhanced by Zemanta

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails