Tuesday, September 28, 2004

Middle Moon Festival

Vandaag ben ik in Hongkong voor een nieuw visum. Ik dacht dat ik een visum had die een half jaar geldig was maar niets is minder waar.
Afgelopen zondag toen ik op de weg terug was naar ShenZhen, werd ik zonder opgaaf van reden geweigerd bij de grens.
Na een hoop gedoe en navraag, bleek dat mijn visum nu al verlopen was (2 time entry) en dat ik voor 5 dagen een nieuw visum kon halen. Met dit visum mag je Shenzhen niet verlaten en binnen 5 dagen moet er dus een nieuw visum zijn.
Totale paniek. Althans bij mij. Chiel en collega's hadden zoiets van, dat komt heus wel goed. Achteraf is dat ook zo, maar ik voelde me echt een misdadiger terwijl ik bij het visumburau wachtte.
Het kost namelijk 410 HKD. (ongeveer 40 euro). Alleen in China kan je niet pinnen. Dus moet je weer de grens over naar Hongkong waar je wel kan pinnen. Chiel is heen en weer de grens over gegaan en dat duurde ongeveer 1 uur.
Ik zat echt in zak en as. Voelde me "verdomd alleen".
Maar gelukkig is nu alles goed gekomen en krijg ik over een uurtje een visum voor jaar met multiply entry's.

Straks gaan we feest vieren met de rest van china.
Het is vanavond de volste maan van het jaar en dat moet gevierd worden.
En wie zijn wij om dat tegen te gaan!

5 comments:

Anonymous said...

Hoi Lieverd, ach jee wat een toestand, gelukkig is het al weer opgelost! Wanneer trek je in je nieuwe woning?
Je hebt alweer wat gemist in Holland, Andre Hazes is overleden en gisteravond was er een enorm concert/memeorial in de Arena.Ik heb nog nooit zoveel stoere mannen zien huilen!
Verder alles goed? Hier ook mijn tuin is klaar! Prachtig geworden en zeer onderhoudsarm net goed voor mij, word per slot een dagje ouder!
Nou tot de volgende keer maar weer! Liefs Arlene

Anonymous said...

Hey Party People!!!

Hoe was het feest? Was het een mooie maan?

Je bofte weer met je visum affaire :-(( Balen zeg, maar fijn dat je nu een nieuw visum hebt!
Zijn jullie al gesetteld in het nieuwe appartement?

Hier gaat alles z'n gangetje. We zijn een beetje aan het klussen in en om het huis.

We schrijven..........

Liefs uit Rotjeknor

Anonymous said...

Het zal Ans niet weer overkomen hè. Mens wat een toestand en ik denk dat je behalve dat je je "verdomd alleen" voelde je jezelf ook heel erg klein en zielig gevoeld hebt. Gelukkig is het goed gekomen.
Was het een mooi feest, het feest van de volste maan? Ik hoop dat we daar de volgende keer weer over lezen.
liefs en groetjes,
Lody

Anonymous said...

Hoi Ans,,

Ik heb jouw twee berichten ontvangen. Hier alles goed!
Hoe is het met jullie daar? Al een beetje gewend daarzo? Het weer, de mensen, het eten?

Ik wilde reageren alleen jouw mobiel wilde geen bericht ontvangen.

vriendelijke groet en dikke kus,

Let wel mijn vrouw heeft dit voor mij geschreven!

doei doei,

Yaya and family

Anonymous said...

't zal m'n zussie weer niet zijn he?!! Wat een gedoe zeg! Zie het bericht nu pas 4-10-04. Leidsch ontzet He!!
Hoop wel dat je van het festival hebt kunnen genieten.
Lijkt me een grote belevenis.
XXX
Tot volgende keer
Simone, ROn Deb & Lau
P.s. mail je gauw

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails