Saturday, October 23, 2004

POST!!

Afgelopen woensdag moesten Chiel en ik naar Hongkong om een bankrekening te
openen.
Dat leek ons wel een goed plan omdat in Hongkong net alles even sneller gaat
en beter geregeld is dan hier in China.

Zo gezegd zo gedaan. Alles was zo geregeld en de bankemployee,
verontschuldigde zich zelfs omdat we 2 minuten moesten wachten! Hallo, ben
je welleens in China naar de bank geweest??
Daar sta je zomaar 3 uur te wachten en daar kan nog geen sorry vanaf. Nee,
het was een verademing om in een bank te staan waar alles goed geregeld was
en waar je zelfs kan internet bankieren!

Na een lunch bij Hard Rock Cafe (een heerlijke sappige hamburger met
frietjes!) gingen we weer richting ShenZhen. Een uurtje met de trein.
In de trein zei ik nog tegen Chiel dat we nog nooit zoveel met het openbaar
vervoer gereisd hadden. Maar in China kan je niet anders. Taxi, metro en
trein, noem het maar op en we hebben er in gezeten. De minibus en de lijnbus
proberen we te vermijden. Die rijden echt als gekken en je weet bij god niet
waar je uit komt.

Terwijl we in de taxi naar huis reden dacht ik: " wat zou de politie in
nederland een goede handel hebben hier in china. Niemand houdt zich aan de
regels, voetgangers op de snelweg, achteruit rijden op de snelweg, van 4
banen 7 banen maken, rechts inhalen, constant toeteren, en niemand houdt
zich aan de maximum snelheden."
Vanuit de achterbank spiek ik over de schouder van de chauffeur naar de
kilometerteller van de taxi. 110 kilometer per uur op een weg waar je 60
mag. Kassa!!! Nee, de politie zou hier stinkend rijk worden van de boetes.

We lopen naar de lift van onze flat en ineens denk ik, misschien is er wel
post! Effe kijken. En wat een verrassing! We hebben een kaart van Simone en
familie en een pakket van Arlene. Yes!!!
Ik kan niet wachten tot we boven zijn. Eenmaal binnen ruk ik de envelop
open. Een lief kaartje van Simone. "Zomaar, omdat het gewoon leuk is om post
te krijgen", schrijft ze. "Precies" zeg ik hardop.
Dan het zware pakket openen. Spannend!
"Kijk Chiel, tijdschriften en KOFFIE en pepernoten en gevulde speculaas!"
roep ik. "Mijn hemel, pepernoten?" vraagt Chiel. "Ja", zeg ik,"wij zitten
nog met ons hoofd in de zomer, maar zij zitten al in de herfst".

En daar zitten we dan op de bank, met ieder een Margriet en een Flair, kopje
koffie met een bakje pepernoten. Het is net of we thuis zitten!!

_________________________________________________________________
Ontvang Hotmail & Messenger op je mobiele telefoon
http://mobile.msn.com/?lc=nl-nl

2 comments:

Anonymous said...

hallo Ans ik heb net Gerda van den Outenaar je website laten zien en ze vindt het heel grappig.
Wat ontzettend leuk zo'n eigen site.
Hoe gaat het met jullie, nog geen heimwee??Arlene houdt mij op de hoogte en ik kijk regelmatig op de site.
groetjes van Gerda.en mij Arlene.

Anonymous said...

Lieve Chiel en Ans,


Vandaag weer eens alles gelezen wat jullie zoal beleven.
Wij vinden het ontzettend leuk om zo op de hoogte te blijven van alles.
Natuurlijk de allerbeste wensen voor 2005, vooral veel geluk en gezondheid.Geniet nog even de laatste week met de kids.
tot mails of bels?
liefs manfred en sandie

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails