Saturday, October 30, 2004

Foto's

Ik heb van de week 2 rolletjes met foto's weggebracht om te ontwikkelen. Dit kon bij de plaatselijke supermarkt waar een kleine ruimte is vrijgemaakt voor de fotograaf.
Dat kan niet beter, lekker dichtbij en het gaat in 1 moeite door als ik toch boodschappen moet doen.

Dus ik naar de supermarkt. Aangekomen bij de balie lacht een vriendelijke dame mij toe.

"Ni Hauo", zeg ik. Had ik nooit moeten doen, want in rap chinees verteld ze mij wat ze het weekend heeft meegemaakt, denk ik. "Sorry, I don't speak chinese", lach ik vriendelijk terug.

Ik lever de rolletjes in en met handgebaren maakt ze mij duidelijk dat de foto's morgen klaar zijn.
De volgende dag kom ik weer terug. Ben zo benieuwd hoe de foto's zijn geworden.

De dame achter de balie kijkt een beetje bezorgd naar mij. Ze verteld mij in chinees natuurlijk wat het probleem is. "Sorry, I still don't speak chinese", antwoord ik. Zij kijkt om zich heen en wijst dat ik even moet wachten. "I'll wait, ga nergens heen!"mompel ik in mezelf. Ze komt terug met een andere dame. Zij begint ook in het chinees. "No chinese, sorry", zeg ik weer. "Ai" zegt ze en ze begint nu heel langzaam en heel hard in het chinees te praten. Ik begin te lachen. 

Ze wijst dat ik even moet wachten. Ze zoekt iets. Gevonden! Een pen en papier en ze schrijft nu met prachtige chinese tekens op wat het probleem is. "Sorry, I can't read chinese", antwoord ik vriendelijk. Ineens heeft ze het door en wijst op haar horloge dat de foto's over 1 uur klaar zijn. Of ik dan even kan terug komen, denk ik.

Na het eten lopen Chiel en ik weer langs de fotograaf. De baas himself is er ook. "Hello", zegt hij lachend, "leady pictules!". "Das mooi" zeggen Chiel en ik in koor. Daarvoor kwamen we ook.

Voor zijn balie zitten 5 chinezen foto's te bekijken. Ze kijken niet op of om. Das wel raar, want normaal gesproken worden we door iedereen aangestaard. De baas praat met hun en ze praten allemaal door elkaar. Hij wijst dat we even moeten wachten. Chiel en ik kijken elkaar aan en begrijpen eigenlijk niet waarop we moeten wachten want we zien de baas niet bewegen of van zijn plaats afgaan. Sterker nog, hij is in gesprek met de 5 mannen. Hij pakt de foto's van hun aan, doet zed in een zakje en geeft ze in 1 beweging door aan ons!

Nou begrijpen waarop we moesten wachten! De heren waren nog niet klaar met het bekijken van ONZE foto's!!

 

 

 



Ontvang Hotmail & Messenger op je mobiele telefoon klik hier

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails