Monday, September 05, 2016

Tashi


We zijn 1 week verder en Tashi doet het goed. Hij luistert best goed, maar probeert alles om toch te doen waar hij zin in heeft. Die bekende roze wolk waar toekomstige ouders ook op zitten en als eenmaal de kleine er is, je soms met een enorme plof weer met beide beentjes op de wereld staat, herken ik helemaal :-)

Hij is super schattig. En die kleine bolle oogjes die je aanstaren als je iets zegt doen je smelten. Ook die haarbos die op en neer gaan als hij op je af komt rennen, te schattig. En als hij 's avonds moe is en niet meer naar buiten wil om een plasje te doen en daarom z'n koppie in je nek legt, geweldig. Maar het is een boef!  Dat moet ook natuurlijk. Hij is tenslotte een puppy.


De eerste 3 avonden heb ik beneden op de bank geslapen naast de bench van Tashi. Hij vind die bench helemaal niks. Ok, bij de fokker sliep hij ook in een bench maar daar zat hij met z'n broertje in. Gezellig met z'n tweetjes slapen en ondeugend doen. Maar hier is hij alleen. Hij piept en als ik mijn vingers door de tralies deed van de bench, dan gaf dat 2 minuten verlichting. Ik heb het 3 nachten volgehouden.


Tegenwoordig ligt hij bij ons in een mandje onder het bed heerlijk te slapen. Geen gepiep, geen gedoe. En 's ochtends als Chiel's wekker gaat kijkt hij met 1 oog geïrriteerd op. "Laat me slapen!' lijkt hij te willen zeggen.


Hij laat zich keurig elke dag borstelen, eet keurig zijn bakje voer op en volgt me overal heen.
Leena vind Tashi geweldig! Ze kreeg helemaal de slappe lach toen ze hem voor de eerste keer zag. Samen hebben we hem uitgelaten en zijn we naar de markt gegaan.

Ik ben ook met Tashi van de week de Jumbo ingegaan. In een winkelwagen, in een tas, kijkt hij om zich heen. Hij deed het super. En ik voel me een stuk beter nu ik weet dat hij mee de winkel in kan.
Ook heeft hij al hondenvriendjes gemaakt. Een hele grote blonde labrador, 2 kleine ruwharige teckels, een oudere Shih Tzu, en een herdershond-pup, die bang was voor Tashi!

Het gaat elke dag beter en ik hoop dat hij binnenkort echt helemaal zindelijk is. Dat zou het leven helemaal fijn maken.

1 comment:

Arlene said...

Heel herkenbaar jouw verhaal van een puppy in the house, ik heb Tommy de eerste tijd ook boven laten slapen maar toen hij te groot werd om te tillen ( meneer weigert hier de trap op of af te lopen ) heeft hij geleerd beneden in de gang te slapen met als gevolg een vernielde trap, schoenen en kleden !)Zindelijkheid duurt even maar het komt heus goed ! Je kan aan het koppie van Leena zien dat ze het prachtig vindt zo'n klein hondje !

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails