Tuesday, December 03, 2013

Weer online

Wat heerlijk om weer op het net te zijn! De afgelopen weken was het al droevig gesteld met ons internet. Zo zit je er wel op, zo ben je er af. Super irritant. Gisteren kwam een mannetje. Een mannetje van de PCCW. Ik heb met stomme verbazing gekeken hoe hij ons probleem ging oplossen.

Eerst zette hij het kastje uit, 10 seconden wachten en kastje weer aan. Hij deed verder niets; hij keek alleen maar naar de lampjes die zouden moeten oplichten. Vanaf de bank zag ik wel dat dit niet gebeuren...dat hadden wij namelijk al de hele week gedaan...vandaar dat we de PCCW hadden gebeld...

Ander kastje kwam uit de tas. Oude kastje werd losgekoppeld van zijn life support. Opnieuw kijken of de lampjes het gingen doen, opnieuw lukte dat niet. Oude kastje er weer aan, en quelle suprise, nee, die deed het nog steeds niet. Onverstoorbaar begon hij weer alles los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Ik kon het niet meer aanzien, koffie had ik nodig!

Enfin, na 30 minuten alles aan en af te sluiten, zei hij ineens 'Ready!' En inderdaad. Ik kan weer op het net. Heb nog wel gecheckt of ik inderdaad een nieuw kastje heb gekregen en dat hij niet de kapotte modem heeft laten staan. Ja, ik ken die jongens van de PCCW ;-)

Morgenochtend gaan we eerst naar fysio, dan weer terug naar huis, dan weer de auto in en op weg naar Shenzhen. Chiel gaat voor anderhalve dag werken in China. En ik dus ook ;-) En aangezien Blogger en FB nog steeds niet kunnen in China, ben ik die dagen 'offline'. Donderdagavond  zijn we er weer!


No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails