Thursday, May 07, 2015

Nog heel even!

Lekker opgeladen en fijn de snelweg op!

Zo. We zijn weer terug van 2 dagen China. Altijd leuk om in China te bezoeken, nog veel leuker is het om weer terug te zijn in Hong Kong.

Eerlijk is eerlijk; China is enorm veranderd sinds 2004 toen wij het heugelijke nieuws 1 week voor onze geplande verhuizing ontvingen dat we niet naar Hong Kong gingen verhuizen maar naar Shenzhen. Ik vond het erg moeilijk om daar te aarden. En dat lukte dus ook niet. De dag dat wij na 6 maanden in China, voortaan in Hong Kong gingen wonen, staat ook in mijn geheugen als een dag met een gouden randje. Misschien komt het door de buurt waar de fabriek staat, maar het is niet zo creepy als vroeger. Meer mensen spreken engels en meer chinezen hebben iets van de wereld gezien waardoor ze zijn veranderd en de straten zien er schoner uit. Dat maakt een groot verschil.

Maar op het moment dat wij de grens overgaan van China naar Hong Kong, valt er toch een last van mijn schouders. Alles ziet er lieflijker uit, het internet doet weer normaal, je mag alles weer zien en niets is gecensureerd, er bestaat in HK zoiets als een voedsel en waren autoriteit wat het allemaal wat veiliger maakt en mocht het nodig zijn, dan weten we dat de gezondheidszorg hier prima is.

Er zijn vast bosjes mensen die het niet met me eens zijn. Die vinden alles in HK vreselijk. Ik zeg houden zo. Lekker daar blijven en vooral niet naar HK komen. Vooral niets tegen je zin in doen. Het grappige is wel dat als ze iets nodig hebben, of het nou gaat om te bevallen van een baby, babymelk of een paar echte Nike schoenen willen kopen of het om een visum gaat, of om een zak geld ergens op een bank te zetten, ze toch naar HK komen omdat het hier veiliger is en makkelijker gaat. Das vreemd wah.

Voorlopig hoeven we zeker 4 weken niet naar China, morgenavond vertrekken we naar NL! Heerlijk. We tellen de dagen/uren en minuten. Chiel en ik hebben het wel even nodig om naar huis te gaan. T'is niet zo dat Chiel 4 weken vakantie heeft, zijn agenda staat weer aardig vol met werk-gedoe. Maar voorlopig zijn we thuis. Lekker tussen de familie.

Ik ben de koffers aan het inpakken, ga straks het huis zo goed mogelijk opruimen en schoonmaken, morgen gaan we nog in de middag naar fysio, hapje eten en dan naar het vliegveld! En als alles verloopt zoals het zou moeten, landen we zaterdagmorgen om 06.40 in Amsterdam!


3 comments:

Arlene said...

Goede reis

Mickey said...

schatjes goede reis! ik app al ik ook in t land ben. Dikke XXX!

Simone said...

Heerlijk, zie je gauw weer en een goede vlucht!! Enne Mickey ook in NL... wat een feestje dames. xx

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails