Wednesday, January 13, 2016

Bart en Linn

Wij kwamen op maandagmorgen aan in HK en 's middags was ik weer op weg naar het vliegveld om Linn op te halen. Helemaal gezellig! Zij vloog met Emirates en wij met Cathay. Vandaar dat er wat uurtjes verschil in aankomst tussen zat.

Eerst naar huis, beetje bijkomen, en vervolgens is het natuurlijk nadenken over wat te eten en waar. Het werd de Koreaan bij ons om de hoek!

's Avonds lagen we allemaal om half 9 al op bed. Kapot waren we maar de volgende dag helemaal wakker en uitgeslapen. Chiel ging weer naar het werk en Linn en ik konden eens kalm aan gaan rondkijken in de stad. Ach en wat doen vrouwen dan zoal? Precies een beetje shoppen en een beetje eten ;-)

Die avond hadden we een etentje met de Chinese vriendjes. We zouden gaan hotpotten en wel in Kowloon City. Altijd leuk en een buurtje waar ik niet dagelijks kom. Maar een leuk tentje zo te zien.

We gingen alleen niet deze deur in maar de deur ernaast, wat enorm leek of we bij de buren op bezoek gingen! We liepen de trap op naar de eerste verdieping, een gewone voordeur, en daar stond onze tafel al klaar in een private room! Dat wil niets anders zeggen dan dat je niet in het restaurant zit maat dat het lijkt of de mensen die in dat kleine flatje wonen gewoon de meubels aan de kant hebben geschoven en dat ze 's avonds als iedereen heeft gegeten en weg is, de meubels weer op de plek zetten. Echt lachen was dat. In ieder geval werd de badkamer die aan onze kamer vast zat, gewoon gebruikt om de was op te hangen!

Het was een hele gezellige avond zo met iedereen. Lekker hotpotten en we hebben de verjaardag van Rain nog gevierd. Kompleet met bere-taart!

Toen we thuis kwamen was het duidelijk. Bart zou de volgende dag aankomen! Hij kon nog net 4 dagen vrij maken van school! Linn blij, wij blij, Bart blij. Chiel ging weer naar China en Linn en ik deden nog maar wat shoppen (vind Bart niets aan) en 's avonds weer naar de airport .

Nou was iedereen kompleet! Eerst maar naar huis, drankje doen, bijkomen, naar bed en de volgende morgen HK verkennen!

Na een goede nachtrust, zijn we 's ochtends op tijd op stap gegaan. Eerst met taxi naar starferry, toen stukje lopen door Central, de roltrappen op, tempel bezocht, marktje gezien en dimsum in een lokale tent. Voor Bart de eerste keer maar hij wilde het zelf!

Na de lunch in te taxi gestapt naar de Peak. Wat is een bezoek aan HK zonder de Peak? Precies! Dus heerlijk genieten van het uitzicht en het zonnetje!

's Avonds was Chiel ook weer in HK. Altijd weer een fijn gevoel. Daarom besloten we die avond op Chiel te wachten bij de Thai. Lekker dicht bij huis. En Bart kreeg weer eten wat hij niet kende. Deze dagen trouwens heeft hij goed gesmuld van alles wat op zijn bord lag! En het eten met stokjes ging hem goed af!

De volgende dag was de Big B en Tai O aan de beurt. Eerst met taxi naar Starferry, toen de ferry naar Mui Wo, de bus naar Tai O, taxi naar de Big Budha, kabelbaan naar Tung Chung, trein naar Kowloon, taxi naar huis. Ik geloof dat we van al het openbaar vervoer alleen de minibus en tram niet hebben gehad. Het was opnieuw lekker weer, zo rond de 20 graden. Heerlijk!

Ik zeg, goed geïntegreerd met de lokale bevolking!
En toen na al die dagen was het dan eindelijk zover. We gingen 's avonds Peking Eend eten! Ik bedoel, Linn kan het elke dag wel eten, wij trouwens ook hoor, wel lekker maar niet goed voor de omvang van de buikjes. Met z'n viertjes op naar King's Lodge en enorm genoten van Peking Eend...

... en daarna uitbuiken op de bank!

Zondag zijn we naar Sai Kung gegaan. Visjes kijken maar vooral visjes eten! Bart keek zijn ogen uit. Niet alleen vanwege de visjes maar ook vanwege de hondjes die allemaal keurig aangekleed met hun baasjes op de boulevard liepen. En voor iemand die zei dat hij niet van garnalen houdt, heeft hij toch aardig zijn best gedaan. Hij is om!

Maandag was de laatste dag alweer. Linn zou eigenlijk een dag langer blijven maar Emirates had die vlucht gecanceld. Ja dat kan dus ook gebeuren. Effe bellen en toen kon ze samen met Bart terug vliegen. Wel net zo gezellig.

Deze dag moest besteed worden aan souveniertjes kopen en dat moest gebeuren op de Ladies market in Mongkok. Zoveel mensen bij elkaar, zoveel kraampjes, en zoveel sportschoenen! Tja, we hebben elk winkeltje gehad ;-)

En op dinsdagmorgen vroeg ging de wekker om 4.45 uur. Tijd om op te staan, douchen, ontbijten, de laatste dingen in de koffer stoppen en om half 5 de taxi in. Met z'n tweetjes zijn ze naar de airport gegaan. De tijd is omgevlogen en we hebben genoten van alles! Het was super!

Ze zijn alweer veilig thuis in NL!

2 comments:

Arlene said...

Zo te zien en lezen heel gezellige dagen gehad met elkaar,leuk dat Bart toch nog op de valreep iets heeft kunnen mee proeven van hoe jullie daar geleefd hebben! En wat straalt Linn !!

Mickey said...

Wat supergezellig! Leuke stoere vent zo te zien, Bart. Gaaf dat-ie kon komen!