Thursday, January 20, 2005

Oude ambacht

Net voordat de kinderen aankwamen in China, heb ik hard nagedacht over wat ik ze zou geven als kerstcadeau. Natuurlijk is een vakantie in China opzich al een cadeau maar ik wilde ze iets geven wat typisch chinees was.

 

Terwijl ik ik hierover nadacht liep ik langs een klein winkeltje dat gevestigd is in de terminal van de Star Ferry.

 

"Dit is grappig", dacht ik. "Deze man maakt zelf stempels, kaarten en schilderijen. Effe kijken..."

Terwijl ik naar binnen liep in zijn piepkleine winkeltje, begon de eigenaar gelijk een gesprek met mij. "Goodmorning miss! Do you like?" "Yes"' antwoordde ik, "Very much!"

Hij liet mij gelijk alles zien en gaf me bij alles een uitleg. Over het materiaal, over zijn klanten, over de ambacht.

"Well Sir, I would like to buy some of these. Can you carf their names in it?" "Ofcourse I can"' lachte de man.

 

Terwijl hij bezig was heb ik wat foto's gemaakt. Het is heel leuk om te zien hoe hij de namen in de stempels schreef. Toch leuk, zo'n oude ambacht!


No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails