Thursday, February 03, 2005

Vogeltjesmarkt.

Morgenochtend gaan Chiel en ik op vakantie. Ik weet niet wanneer ik de kans krijg om iets op mijn blogspot te zetten, dus dan nu nog maar even een verhaaltje.

 

De vogeltjes markt is echt ontzettend leuk om te zien. Als je in de buurt bent van de markt, dan zie je al mannen met een kooitje lopen. Het is net of ze de vogel aan het uitlaten zijn. Ze gaan met andere vogelliefhebbers zitten in een parkje en hangen het kooitje op in de boom of aan een paal.

 

Op de markt kan je van alles kopen wat te maken heeft met vogels. Kooitjes, vogeltjes, speeltjes, drinkbakjes en voer. Ook levend voer. Sprinkhanen vooral. Van klein naar groot. Heel bizar om te zien. Als de sprinkhaan gevoerd wordt aan de vogel dan worden eerst de pootjes uitgetrokken, want anders springt het beestje weg natuurlijk.

 

De baby-vogeltjes kan je daar ook kopen. Wij zagen een bak vol kleine papegaaitjes die met de fles gevoerd werden. Heel lief.

 

Maar je kan ook nep-vogeltjes kopen in een kooitje. Hoef je geen pootjes uit de sprinkhanen te trekken maar je kan toch genieten van het getjilp en gezang.

Das misschien iets voor mij!

 


No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails