Monday, June 15, 2015

Thuis in HK

Ik ben wakker. Het zal deze keer wel een combinatie zijn van jetlag en gedachten aan mijn broer maar de nachten zijn kort. De deur naar het balkon staat open en ik voel dat de klamme hitte van de afgelopen dagen iets is gezakt. Kan ook komen door het tropische regenbuitje wat net keihard naar beneden viel. Het is nog stil in Hong Kong. Ik hoor vogeltjes tjilpen en het brommen van de airco's. De dames met hun korte rokjes en hoge hakken zijn naar huis. Het plein wordt weer aangeveegd en de eerste voorraden voor de Park'nShop worden geleverd.

De reis naar HK ging voorspoedig. Weinig tot geen turbulentie wat altijd lekker is. Ik hou niet van dat geschud. Het enige wat ons wakker hield was een klein eigenwijs Chineesje van een jaar of 2 die de hele nacht, ik herhaal de hele nacht, keihard heeft lopen gillen. Het ging dwars door de koptelefoon heen.


Ik heb trouwens mooie foto's gemaakt in het vliegtuig toen we de zon zagen opkomen boven China. Hele mooie wolken, beetje buitenaards zelfs. Chiel en ik hebben geklonken op Andy die voor mijn gevoel erg dichtbij was...


En later toen we boven Hongkong vlogen was het kraakhelder. Mooie foto's van alle eilandjes!

Vandaag gaat Chiel weer naar kantoor. Jetlag of niet. En we gaan straks om half 9 ook weer naar de fysio. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Chiel is weer vooruit gegaan in kracht. Dat fietsen op de dijk tegen de wind in, heeft hem goed gedaan!

Ik ben van plan om straks na de fysio eerst een rondje te lopen over de bloemenmarkt. Al mijn planten zijn kapot. Niet door de droogte zoals ik vreesde, maar door de vele regenbuien die naar beneden zijn gekomen in de tijd dat we in NL waren. Ik was zo trots op mijn zelf opgekweekte chili-plantjes. Helaas is daar niets meer van over. En de bougainville die ik jaren geleden heb gekocht heb ik gisteren ook maar weg gegooid. Ook helemaal plat en weg gerot. Hoog tijd voor iets nieuws op het balkon!


1 comment:

Arlene said...

Zijn echt hele mooie foto's vanuit het vliegtuig Ans,ja het "normale"leven gaat weer zijn gang, langzaam maar zeker. Leuk om weer nieuwe plantjes te kopen maakt je weer vrolijker!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails