Sunday, October 18, 2015

Simone en Ron deel 2

Na heerlijk te hebben uitgeslapen zijn we donderdag met z'n allen naar Cheung Chau Island afgereisd. Tim en Rox kwamen naar de ferry toe in Central en vandaar de boot op.

Het was druk op de boot. Waar dat aan lag, geen idee, misschien hadden mensen een lang weekend vrij of dat het kwam door het heerlijke weer maar er was geen plekje meer vrij toen de trossen los gingen.

We hebben lekker gewandeld, een bergje beklommen, gegeten bij een lokaal tentje, beetje geshopt bij een wierookwinkeltje, naar de wensboom geweest en toen kwamen we bij 'The Lock of Love'.
Simone en Ron hebben een slotje gekocht en ook aan het hek gehangen.

We zijn doorgewandeld naar het strand en met de voetjes in het warme water gestaan van de Zuid Chinese zee en een drankje gedaan bij een strand tentje. Het leek wel vakantie!

Rond 5 uur de boot weer gepakt naar huis en met z'n allen hebben we gegeten bij Tandoori Nights. Zoals altijd was het weer lekker en de heren mochten op de foto met de dame van het bandje wat daar altijd muziek maakt. Ik geloof dat ze zelf enorm waren geschrokken van de aandacht en misschien denken ze nu wel dat ze beroemd zijn in het buitenland, maar lachen was het wel.

We hebben daarna afscheid genomen van Tim en Rox die de volgende dag alweer naar NL gingen. Wij hebben nog een drankje thuis gedaan en toen naar bed. Rozig van de zon...

Op vrijdag is eerst Ron meegeweest naar fysio. Hij kon nu eens met eigen ogen zien hoe dat gaat in een HK ziekenhuis. Daarna is Chiel doorgegaan naar kantoor en Ron kwam weer thuis. Bakkie koffie en de metro in naar Mongkok. Een dagje marktjes aflopen stond op het program.

De Fa Yuen streetmarket, de bloemenmarkt, de vogeltjesmarkt en de goudvismarkt hebben we gezien. En we hebben dimsummetjes gegeten bij een lokaal shoppie. Super lekker en spot goedkoop!
Zo'n slenterdag hou je niet uren achter elkaar vol dus daarna de taxi in naar huis. Beetje bijslapen en de rug ontzien. 's Avonds kwam Jos nog langs en met z'n alleen hebben we lekker thuis aan de Thai-beef salade gezeten.

Gisteren, zaterdag dus, hebben we kalm aan gedaan. Noedelsoepje gegeten, boodschappies gedaan en 's middags om 4 uur kwamen onze Chinese vrienden 1 voor 1 binnen druppelen. Ze gingen namelijk voor mij speciaal kookles geven! Ik mocht zeggen wat ik graag wilde leren en zij hadden alle boodschapjes meegenomen. Super gaaf om te zien en heel gezellig! Simone heeft alle lessen gefilmd, eigen belang hoor hihi, dus we kunnen alles weer terug zien.

Het was zo gezellig, het eten super lekker en Simone en Ron keken hun ogen uit. Iedereen was zo lekker ontspannen. Pam lag te slapen op de bank, Tiff en vriendin waren met de Wii aan het spelen, wij stonden in de keuken, kortom het was weer als vanouds.

Ook hebben we Silla weer uitgezwaaid. Ze gaat voor 2 weken naar Chili vanwege de aardbeving die kortgeleden heeft plaats gevonden. Ze moet weer aan het werk.

Wij gaan zo lunchen met Jos, Jesse en Mabel en vanavond gaan we eten met klanten. Morgen wordt het een rondje Central!

3 comments:

Anonymous said...

Het is echt helemaal geweldig hier en voelt alsof we al weken weg zijn...Zo relaxed Simone

Mickey said...

Ooooh jongens....gezellig!! Lekker!! Xxx

Arlene said...

Zo te zien en lezen hebben jullie het heerlijk,geniet er lekker van !