Thursday, October 22, 2015

Simone en Ron deel 4

Big Budha

Dus in de trein naar Tung Chung met z'n drietjes. Ron keek zijn ogen uit en was weer verbaasd hoe goed het openbaar vervoer hier geregeld is. Want als je hier woont vergeet je dat wel eens maar door de ogen van een ander zie je het weer; beter geregeld als in HK kan je het volgens mij niet vinden.

In Tung Chung liepen we naar de kabelbaan. Het was druk en we hebben lang moeten wachten maar uiteindelijk konden we het bakkie in. Het was windstil en helder en dat is toch weer lekker als je hoog over de berg gaat en zeker 20 minuten in de kabelbaan hangt. Eerst een kopje koffie met een broodje, een sanitaire stop en op zoek naar souveniertjes. En toen ging het toch echt gebeuren; de 268 treden moesten genomen worden voordat we oog in oog konden staan met de Big Budha!

We hebben het heel kalm aan gedaan. Foto's gemaakt vanaf elk plateau, de bomen bewonderd en genoten van het uitzicht. Maar toen was het dan echt zover, we stonden boven! Simone en Ron genoten van elk vergezicht, de Budha, de herdenkingshal onder de Budha en dat was superleuk om te zien!

Daarna daalden we weer af en gingen we op bezoek bij de tempel. Prachtig. En sinds kort is de nieuwe tempel achter de grote tempel ook open! De 'Grand hall of the 10.000 budha's'! Super mooi, heel indrukwekkend, veel gouden budha's. En ze zijn nog bezig met de verbouwing van de buitenkant. Het wordt alleen maar mooier!

Het was al rond half 4 toen we de bus instapten naar Tai O, het vissersdorpje op stelten. Ook altijd leuk om te zien. Noedeltjes gegeten en het bootje gepakt om de huisjes op palen te zien en de zee op te gaan. Natuurlijk geen enkele roze dolfijn gezien maar dat maakte niets uit. Het was heerlijk op het water!

Toen we weer aan de kade stonden hebben we nog een beetje rondgelopen in het plaatsje zelf en rond 5 uur wilden we de bus nemen naar Tung Chung. Dat zelfde idee hadden de andere 500 toeristen ook, dus er stond een mega rij voor de bushalte!

Deze dag werd een latertje. Toen we eindelijk veilig en heelhuids waren aangekomen (ja die Schumacher rijdt nog steeds op de bus Arlene!) hebben we eerst boodschappen gedaan voor het avondeten, hotpot, en zijn daarna de trein weer ingestapt naar huis. Dat verliep spoedig en het duurde alleen weer een half uur voordat we een taxi in konden stappen van het station naar huis. Ook daar was het erg druk!

Thuis zat Chiel al te wachten. Vlug de hotpot op tafel, later een filmpje gekeken (Focus met Will Smith; leuke film trouwens) en op tijd naar bed. Woensdag wilden we naar Lamma Island gaan en Chiel kon eindelijk ons vergezellen. Woensdag was een nationale vrije dag!

Lamma Island

Op tijd uit bed en op naar Lamma! Wel eerst een nieuw memory kaartje gekocht voor Ron's filmcamera want die 8 uur film was bijna aan het eind en hier hebben we nog 5 dagen te gaan en dan gaan ze nog 3 dagen naar Bangkok!

Met de taxi naar de ferry die ons naar Lamma bracht. Het was superdruk bij de ferry! Dat krijg je met zo'n vrije dag en mooi weer. Beetje rond gekeken, heerlijk gegeten, nog een drankje gedaan en toen weer op de ferry terug. Lekker buiten gezeten op het dek en Ron heeft volgens mij alles op de gevoelige plaat gezet. Bij het afmeren was het even spannend want de boot ging ineens heel hard op en neer maar gelukkig bleef Chiel op de been.

Van af de ferry weer terug gelopen naar huis, restant van de soep gegeten en Simone en Ron hebben nog een avond wandelingetje gemaakt. Ze liggen nu allemaal al op bed. Moe en rozig van de geweldige dag.

Morgenochtend om 10 uur komt eerst de monteur van de airco want op de logeerkamer is de airco ermee opgehouden. En das niet fijn. Daarna gaan we denk in de buurt rond kijken. Waarschijnlijk wordt het de Wong Tai Sin Tempel en anders gaan we over Shanghai street lopen. Morgenavond blijft Chiel thuis en gaan wij met z'n drietjes naar de Nightmarket op Tempelstreet.

1 comment:

Arlene said...

Geniet weer helemaal mee,die kabelbaan lijkt me ondanks dat ik hoogtevrees heb best gaaf! Keep up the good work en geniet!