Tuesday, October 27, 2015

Simone en Ron, het eind

En zo zaten we dus allemaal thuis. Simone nog steeds ziek en niet echt bij de mensen, wij zaten te wachten op de airco monteurs die opnieuw langs zouden komen.

Ron wilde toch nog naar de markt. Niet alle souvenirs waren gehaald en zo besloten Ron en ik om die dag samen op stap te gaan. Chiel bleef bij Simone.

En zo zijn we zondag naar de Ladiesmarket gegaan. Ik bedoel als je Mongkok wilt zien, dan maar gelijk goed. Altijd leuk, Mongkok op zondag en die duizenden mensen zien schuiven langs de winkeltjes. Toen we aankwamen waren ze nog bezig de boel op te zetten dus het plan was snel getrokken. Eerst maar lunchen! Net achter de markt zitten allerlei kleine restaurantjes en wij stapten bij een Koreaans restaurantje naar binnen. Het zag er heel leuk uit en voor Ron zou dit de eerste keer zijn dat hij Koreaans zou eten. Het werd Bipenbap. Een stenen schaaltje met rijst, veel groenten, vlees en een rauw ei. En omdat het schaaltje gloeiend heet is, maak je als het ware je eigen nasi en is het ei gebakken. Erg lekker en Ron genoot zichtbaar.

Na de lunch de markt op. Veel dingetjes gezien en veel dingetjes gekocht. Ook nog even over de sportschoenen straat die er achter ligt, een sanitaire stop in het Langham Place, gewandeld over het lokale groente en vlees marktje, natuurlijk Shanghaistreet nog even aangedaan, een ander marktje over gelopen en toen de taxi in naar huis. Moe en voldaan stapten we binnen.

Gedroogde slangenhuid...ook lekker
Daarna moesten Chiel en ik ons verkleden. We waren uitgenodigd voor de bruiloft van Emma. Een voormalige werknemer van kantoor HK. Om 8 uur moesten we in het Holiday Inn Hotel zijn. We hebben de beste kleren uit de kast getrokken, het rode envelopje klaar gelegd en op naar het hotel.
Simone en Ron gingen zelf ergens eten dus dat kwam goed uit.

Het was een hele mooie bruiloft. Veel pracht en praal en groots! 30 tafels met aan iedere tafel 12 man! En voor het eerst waren we getuige van zelfs de ceremonie. De bruidegom hield het niet droog en het was echt heel lief om te zien. Om kwart over 9 gingen we dan eindelijk aan het 14 gangen durende dinner.We hebben het niet helemaal uitgezeten want het was ook Simone's en Ron's laatste avond in HK, maar Emma was helemaal blij om ons te zien en ze begreep het helemaal.

En toen was het maandag. De laatste dag voordat ze naar Bangkok zouden vertrekken. Daar hebben ze nog 3 dagen vakantie! Ron is met Chiel meegegaan naar fysio en Simone en ik, nou... zeg maar ik, hebben de koffers ingepakt.

's Middags is Ron nog aan de wandel gegaan en in het maritiem museum terecht gekomen. Heel gaaf dat hij dat lekker heeft gedaan in z'n eentje. Volgens Ron had hij nog wel 2 weken kunnen blijven! Dat vind ik toch zo leuk om te horen omdat juis Ron nooit naar HK wilde komen! Chiel kwam om 3 uur thuis. Hij wilde ook nog afscheid nemen van ze en meegaan naar de airport express om 5 uur.

We hebben ze netjes afgezet bij de intown check in en uitgezwaaid toen ze de trein instapten. Vannacht kreeg ik al bericht dat ze veilig in het hotel waren aangekomen. Gelukkig.
En nu zit ik thuis. Alleen. Das best even wennen...

Ik vond het supergezellig Simone en Ron! Nog een hele fijne tijd in Bangkok en tot snel in NL!
XXX

1 comment:

Arlene said...

Wat gaat de tijd snel hè als je zo plezier hebt met elkaar,jammer dat Simone het een en ander heeft gemist door haar gezondheid maar gelukkig dat Ron toch heeft kunnen doen wat hij wil! Zal zeker even weer wennen zijn alleen, maar dat ben jij zo langzamerhand wel gewend!