Sunday, October 16, 2005

Hairy Crab

Het is het seizoen van de hairy crab.
De chinesen zijn helemaal opgewonden want dit is de beste crab om te eten. Persoonlijk heb ik nog nooit crab gegeten. Natuurlijk wel van die crabsticks maar zo'n beest van top tot teen eten heb ik nog nooit gedaan. Dus vanavond gaat het gebeuren...

Eerst wordt hij schoongeschrobt. De haren op zijn poten kunnen nog wel modderig zijn. Je ziet ze nog wel bewegen met de oogjes of belletjes blazen. De crab is helemaal vastgebonden met touw zodat hij niet kan weglopen of je kan knippen met zijn scharen.
Dan worden ze in de stoompan gelegd, met zeewier en een stuk gember op elke crab.
15 minuten stomen en voila!

Daarna worden ze door iedereen vakkundig "gesloopt", ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Eerst de poten eraf, dan de scharen, dan pantser bovenop, dan pantser onderop, dan uitlepelen, uitzuigen, kraken, enz. Ze waren erg lekker, maar ik heb het verschil tussen male en female niet kunnen proeven. Volgens de chinesen zijn de female's dit jaar het beste!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails