Saturday, May 31, 2014

Shenzhen

We zijn thuis. Heerlijk. Ik bedoel ik ga met liefde mee met Chiel om hem omdat hij mij nodig heeft, maar echt, geef mij maar mijn eigen huisje.

Donderdagmorgen om half 9 stond het busje voor. William, een collega, reed met ons mee naar de fabriek. 2 Uur later stapten we uit en toen mochten we de betonnen sauna in. Heer-lijk! Het is op het moment ruim 32 graden met een luchtvochtigheid van 90 tot 95%. Dus bij het minste of geringste loopt het zweet je van de rug. Daar komt bij dat alleen in het kantoor airco aanwezig is en dat voor de rest op vloer 1 en vloer 2 en vloer 3, ventilatoren hangen die wel de lucht in beweging zetten, maar de hitte blijft hangen.

De laatste weken staat de fabriek in het teken van 'opruimen'. Alles moet uitgezocht worden, verplaatst worden en weg gegooid worden. En dat is nogal een klus. Nou hoeft Chiel dat niet zelf te doen maar we hebben de afgelopen dagen wel steeds gelopen van vloer 1, naar 2 en naar 3 om te kijken hoe de boel vordert. En naar het toilet gaan is ook geen pretje want je bent zo bezweet van het lopen van het kantoor naar het toilet die helemaal achteraan is geplaatst op vloer 2, dat je na dat wandelingetje, je kleren aan je lijf plakken. O ja, en om het helemaal 'af' te maken zijn er natuurlijk hurk-toiletten.

Nee, het was echt fijn om er weer te zijn. En het zal wel aan de warmte liggen, maar er was ook het een en ander mis gegaan qua reserveringen.



We werden opgehaald door de auto van het hotel op donderdagavond. Effe inchecken dachten we. Hmmm, geen reservering te vinden. Het was gelukkig niet erg want ze kennen ons en we zijn er elke week, maar handig is anders. We kregen dus wel onze eigen kamer (we krijgen dezelfde kamer week na week) maar het gedoe is zo vervelend.

Op vrijdagmorgen werden we door de auto van het hotel weer naar de fabriek gereden. Opnieuw de hitte in. We hebben weer rond gelopen, ik heb zelfs Willem geholpen met het uitsnijden van sjablonen, geluncht en 's middags nog maar een rondje gelopen door de fabriek. En toen was het eindelijk 5 uur. Onze bus zou ons weer ophalen om ons naar Hong Kong te brengen. En echt, ik keek er echt naar uit! En toen kreeg ik te horen dat de bus een uur later zou komen omdat iemand vergeten was te bus te boeken! GRRRRRR!!!!!



Nou dacht ik, dat gaat dus niet in een uur gebeuren want de trip duurt 2 uur. En ja hoor. We werden pas om 7 uur opgehaald. Heel fijn. Om half 10 stonden we pas voor de deur in HK. Het was een beetje druk op de weg omdat IEDEREEN een lang weekend vrij heeft en dus gezellig ergens heen gaan met de familie! En we hadden een enorme honger! Dus vlug alles neergooien en weer de hitte in om te gaan eten. Gelukkig hadden onze vrienden van Wooloomooloo helemaal door dat we erdoor heen zaten, dus de wijn stond al op tafel en de frietjes zaten al in de pan! Daar kan je tenminste van op aan!



We hebben vanmorgen maar lekker kalm aan gedaan. Ik geloof dat ik pas om 11 uur onder de douche stond. De was hangt alweer te drogen wat op de kop af 15 minuten duurt omdat het zo godvergeten heet is!

Zondagmiddag staat de bus om 4 uur weer klaar. Dan mogen we weer terug naar het hotel in Shenzhen  om maandagmorgen vroeg op de fabriek te zijn. Hoog bezoek van onze big bossy plus klanten. Maar maandagavond gaan we terug naar HK. Voor de rest van de week blijven we in HK. We hebben donderdag een vervolgafspraak op de poli van het Queen Elisabeth ziekenhuis.

2 comments:

Arlene said...

Heel veel sterkte en het wordt vanzelf weer maandagavond! XXX

Fiona Teeuw said...

Oh Ans, wat een drukke agenda... Volhouden!!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails