Monday, November 15, 2004

De Familie Soewu

Ik kom net van de telefoon. Lekker gebeld met Monique, Femi en Kayode.
Femi nam op en voordat ik het wist, zat ik te praten met hun alledrie tegelijkertijd. Kayode is echt een schatje. Ik zei:"Kayode ik mis je heel erg hoor!" waarop Kayode antwoordt:"Maar ik jou ook hoor tante Ans!"
De tranen sprongen spontaan in m'n ogen. Het is gewoon een lekker ding.
 
Als er 1 ding is wat ik mij nu heel bewust ben, is het wel dat ik hier in China een buitenbeentje ben. Discriminatie kan je het niet noemen. Ik weet eigenlijk wel zeker dat deze mensen niet eens weten wat het is, en dat ze het zo niet bedoelen. Het is meer het aangestaard worden, wat mij kriegel maakt.
 
Femi is een grote sterke man van nigeriaanse afkomst die al 14 jaar in europa woont. Hij heeft wel degelijk met discriminatie te maken gehad. Wat dat betreft, mag ik mezelf wel gelukkig prijsen dat ik in deze situatie zit.
 
Ik vertelde Femi dat ik nu pas een beetje kan voelen wat hij al jaren gevoeld moet hebben. Mensen die je aanstaren, opmerkingen maken, dat je hun ogen in je rug kan voelen. Als voorbeeld nam ik de supermarkt waar drommen meisjes om me heen staan te kijken wat ik in mijn boodschappenmandje leg. Waarop hij antwoordt:"..ik denk dat ze het niet zo bedoelen Ans, misschien willen ze je wel helpen, maar omdat zij jouw taal niet spreken en jij hun taal niet, lijkt het of ze je aanstaren..."
Mijn God, wat een eye-opener! Misschien is dat wel zo! Zo had ik het nog nooit benaderd!
En wat een kanjer, die Femi, dat hij altijd alles zo positief bekijkt ondanks alle ellende die hij heeft meegemaakt.
Het zijn alledrie kanjers. Monique, Kayode en Femi! Ik voel me stukken beter nu!!
 
"


Chatten met je online vrienden via MSN Messenger klik hier

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails