Monday, March 14, 2005

Tailor suite and copy watch

"Nou Ans, ik ga naar mijn afspraak", roept Chiel. "OK, ik zie je later!"

De deur gaat dicht en ik zoek mijn spullen bij elkaar. Straks boodschappen doen want vanavond ga ik lekker zelf koken. Ben benieuwd wat ze hier voor slimme en lekkere dingen verkopen."Boodschappentas, geld, mobieltje, sleutels, ik kan gaan", moppel ik in mezelf.

De portier staat me al op te wachten. "Goodmorning missy!", lacht hij vriendelijk, "going out?" "Yes, have to do some shopping", lach ik terug.

Eenmaal buiten loop ik richting de supermarkt. Iedereen op straat is druk bezig met hun winkeltjes in orde te brengen voor de dag. Twee oude chinese mannetjes staan druk te praten en te lachen. Ze hebben ieder nog maar 3 tanden in hun mond.

In de supermarkt is het druk. Iedereen staat rond de groente-afdeling volgens mij te bedenken wat ze gaan eten vanavond. "Kip, sugar snaps, champignons, rijst. Lijkt me lekker! O ja, water moet ik ook meenemen, en afwasmiddel, vaatdoekje en brood."
En voor ik het weet sta ik met 4 plastic zakken vol weer buiten.

Langzaam slof ik weer naar de flat. In mijn ooghoeken zie ik een Pakistaan naar me kijken en ja hoor, ik word weer aangesproken. "Tailorsuite and copy watch Missy?" vraagt hij in Bollywood Engels. Ik kijk hem aan.
"Do I look like someone who needs a tailorsuite or a copywatch?" antwoord ik terwijl ik 4 plastic tassen met boodschappen omhoog hou.

1 comment:

Anonymous said...

Hello Hong Kong people,

Als lid van de actiegroep "leiderdorpse luxekippen"moet ik toch wel protesteren tegen Uw commentaar onder het plaatje d.d. 14 maart j.l. Wij, Thelma & Louise, hebben een zeer comfortabel kippenhok in de 'suburbs'van Leiderdorp-city en een lieve baas die "nooit'kip eet.
En mocht zij ons willen consumeren dan niet met knoflook en gember, dan maar liever gegrild.!!
Zo lekker gekokkereld in het hongkongse? Mooi zo. Verhuizing goed verlopen? Hoor van je
XXX"
actie groep "Leiderdorpse Luxekippen"

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails