Saturday, February 25, 2006

Nee hoor, iedereen kan gerust zijn. Wie het niet aandurft om b.v. varkenssnuiten te eten heeft alle fastfood restaurants in elke straat dicht bij de hand zoals Mc.Donalds, KFC, Starbucks, Super Sandwich.
Maar HongKong staat bekend om zijn eten. Ik heb gelezen dat er zo'n 9000 restaurants zijn dus er moet wel iets tussen zitten voor elke smaak.

Chiel en ik hebben vandaag lekker geshopt in Mongkok. We zijn over de markt gelopen, nog een handzaam tasje voor Chiel gekocht. Je hangt het aan de broeksriem en het is groot genoeg voor de portefeuille, sigaretten, telefoon en paspoort. Geeft iets meer rust als je naar China moet. We worden een beetje paranoia zodra je de grens overmoet.

Ik heb vorige week in Shenzhen een geweldige cocktail jurk gekocht voor het feest in NL. Helemaal geweldig, een rode jurk van een of ander Japans merk. Spagetti bandjes die gekruist over de rug lopen, de stof is organza met opgelegde bloementjes. Echt super. En dit alles voor...
taratatata.... 10 RMB! Oftewel 1 euro! Lachen he? Ik heb wel 3 keer gevraagd aan de verkoopster of de prijs echt wel 10 RMB was. Nou begrijp je chinesen in 't algemeen niet maar nu hoorde ik haar zeggen : No, no discount! Maar ik bedoelde dat helemaal niet! Ik voelde me opgelaten dat het zo weinig was!
Omdat dit zo achtelijk goedkoop was heb ik er maar gelijk mooie schoenen bijgekocht bij mijn mannetje in HongKong. Zie foto's!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails