Wednesday, August 22, 2012

Typisch

Vandaag zit ik in m'n eentje. Chiel is aan het werk, net als Linn en Ben. Ik heb eerst wat aangerommeld in en rond het huis en daarna ben ik op stap gegaan om een hoes voor de BBQ in Hong Kong te vinden. In HK zijn die hoezen steeds uitverkocht.

Ik kwam terecht bij het tuincentrum in Beuningen. Kom daar eigenlijk nooit maar ik wilde wel eens zien wat er zoal te koop is daar. Nadat ik me eerst jaloers heb gekeken naar betaalbare loungesetjes, er uitgebreid op heb gezeten en toen toch moest besluiten dat je die dingen niet mee kan nemen naar HK, zag ik ineens een uitgebreid assortiment aan bbq's staan plus alles wat erbij hoort.

En ja hoor. Mijn hoes, die van 47 cm doorsnee, stond erbij. Alleen viel me iets vreemds op. Op de doos stond een andere prijs dan op het kaartje wat er eronder hing. En dat verschil was toch 10 euro! Zo slim als ik ben nam ik de doos EN het kaartje wat eronder hing mee mee naar de kassa. En daar stond een kassamevrouw dozen uit te pakken.

Ze keek op en zei 'ik kom eraan hoor'. Geen probleem. Alhoewel ik het toch vreemd blijf vinden dat je als klant altijd moet wachten. En dat in een verder leeg tuincentrum! Het was niet zo dat er rijen met mensen stonden te trappelen voor de kassa. Je zou als kassamevrouw ook eerst mij kunnen helpen en daarna verder kunnen gaan met die dozen.

Voordat ze het bedrag aansloeg attendeerde ik haar op het kaartje waar een andere prijs opstond. 'Mocht je die mee nemen dan?' vroeg ze aan mij. 'Nou ik dacht slim te zijn', zei ik,'dat scheelt weer lopen en zoeken naar het juiste kaartje!' Ze was niet geamuseerd zeg maar. Je zag haar denken 'wat een bijdehandje zeg'. Na een epistel van haar kant dat de barcodes verschillend waren en dat het kaartje niet bij deze doos hoorde, keek ik haar aan. 'Ja? Dus?' Lijkt me niet mijn probleem.

'Nou dan moet je maar even naar Jos lopen. Hij zit in de koffiehoek.' zei ze. 'Ik kan je niet helpen.' Pardon? IK moet naar Jos? Wie werkt er nou in die winkel? Jij of ik? En die koffiehoek? Waar is die dan? Er zijn mensen die hier niet dagelijks binnen lopen. Maar goed, ik pak mijn doosje plus kaartje op en loop naar de koffiehoek die ik 2 keer voorbij was gelopen. Daar zitten 2 heren aan de koffie. "Jos?" vroeg ik. 1 Man gaf antwoord. Na alles uitgelegd te hebben bekeek hij de doos plus kaartje. "Nou ze horen niet bij elkaar maar je mag hem wel meenemen voor wat op dat kaartje staat. Ik bel wel even naar voren.'

Ik dus weer terug met doos en kaartje en kom weer bij de kassamevrouw aan. "Ja ik kom eraan hoor" zei ze weer. T'is toch niet te geloven. 'Jos heeft net gebeld. Het is ok.' Ik heb betaald en ben maar weg gegaan. Ik weet weer waarom ik daar nooit kwam...



4 comments:

Simone said...

Wat een hoog staande service zeg, want als Jos naar voren kan bellen, kan de kassamevrouw toch ook naar Jos bellen???? Werk zelf in een winkel maar dit is best jammer.........

Arlene said...

Gelukkig zijn er ook nog winkels waar ze wel weten wat service en klantvriendelijkheid is,maar ook hier zijn er een paar waar het echt heel vreselijk is!

Joke80 said...

What een muts :)
Gelukkig heb jij een veel leuker leven ;)

(Wat is het trouwens moeilijk om een comment geplaatst te krijgen!!)

Ans said...

@Joke, I know!! Ik word er gek van! Gaat vanzelf!!
Maar als het goed is heb ik nu die woord verificatie weg gehaald en is het makkelijker om een comment te plaatsen.

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails