Friday, July 04, 2014

Geslaagd!

Na maanden van wachten, nieuwe onderzoeken, formulieren invullen en voor ons nieuwe instanties bezoeken, was het gisteren dan eindelijk zover, dat Chiel echt in een auto mocht rijden.


Deze keer op de campus van de Polytechnische Universiteit. Chiel moest zich daar melden om half 5. Hij kwam rechtstreeks van het werk en ik liep van ons huis daar gelijk heen. Natuurlijk kwam hij eerder aan en ik zag nog net hoe hij de auto instapte! Ja zo'n campus is toch groter dan dat je denkt.


Samen met een rij instructeur en de meneer die Chiel vorige week had onderzocht, gingen ze een stukje rijden. Ik bleef achter en keek hoe Chiel naar achteren reed en vervolgens de ruitenwissers aandeed. Foutje! Hij wilde natuurlijk zijn richtingaanwijzer aan doen maar omdat ze hier links rijden en dus ook het stuur aan de andere kant hebben zitten, zijn ook de schakelaars voor richting en ruitenwissers van plek veranderd. Het is even wennen.



Chiel reed weg en ik zat op de trap in de schaduw. Hij kwam weer langs rijden, zwaaide naar mij en reed nog een rondje. Later hoorde ik dat de mannen bij hem in de auto na 20 meter al vonden dat hij goed reed, en dat hij al terug mocht naar het beginpunt. Maar omdat ze zagen dat Chiel er lol in had, mocht hij een extra rondje rijden.


Na het rijden moesten we naar binnen. De man vertelde Chiel dat hij natuurlijk mocht rijden. Dat hij het goed deed en dat je tijdens het rijden niets kon merken van Chiel's handicap. Hij moet wel in een automaat rijden want zijn linker been  heeft niet genoeg kracht maar dat is alles. Hij gaat nu de papieren weer invullen en opsturen naar het department of transportation. Als dat gebeurt is krijgt Chiel een telefoontje van hem en na 2 weken moet Chiel zelf dan bellen naar het department of transportation om te horen wat er verder gaat gebeuren. Wel vertelde hij dat Chiel vanwege zijn handicap alle benefits krijgt die je kan krijgen. Dus onder andere een invalide parkeerkaart voor in de stad! Perfect!

Chiel is helemaal happy en keek gelijk gisteravond op internet naar een autootje. Mannen. Zo voorspelbaar.

Gisteravond hebben we nog met Jesse en Mabel een drankje gedaan bij Wooloo. Zij hadden nog niet gegeten maar wij wel. Nog sterker, ik had de pyjama al aan toen Jesse belde. Dus weer omgekleed en lekker de hitte in. Zelfs om 8 uur 's avonds.

Morgennacht om 4 uur kunnen we naar de wedstrijd kijken tussen NL en Mexico. Maar we zijn niet alleen! Jesse, Mabel en Pinky komen, en Ton die hier net geland is, komt dan ook. Ik weet alleen nog niet wat ik op tafel moet zetten. Gaan we aan het bier of nemen we ontbijt?!

4 comments:

Mickey said...

Of zullen we tegen Costa Rica voetballen :-)) ???

miss honeybee said...

Hihi, klopt! It's Costa Rica! ;-)

Simone said...

Wat een ontwikkeling van Chiel zeg! Dit hadden we 2 jaar geleden nooit voor mogelijk gehouden en nu stapt ie in en rijdt ie weg!!! Waanzinnig!!!! Heerlijk voor jullie allebei weer een stap op weg naar onafhankelijkheid. xx

Fiona Teeuw said...

Ruitenwisser ipv richtingaanwijzer, Komt me bekend voor! Fijn dat je binnenkort weer achter het stuur mag kruipen.

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails