Wednesday, October 29, 2014

Dagje uit

Van het weekend bekeek ik onze foto's eens. Een mens verzamelt heel wat foto's door de jaren heen en als je dan ook nog eens in het buitenland woont en daar in de omgeving foto's maakt, dan loopt het aantal heel snel op. Nou heb ik wel eens van de foto's een back up gemaakt, maar je weet hoe dat gaat. Eerst ben je bloed fanatiek daarmee en na verloop van tijd vergeet je het.

Chiel stelde voor dat ik een dropbox account moest aanmaken om dan alle foto's te uploaden zodat ze veilig zijn. Zo gezegd, zo gedaan. Ik bedoel zo'n account aanmaken. Extra geheugen erbij dus wat kan er mis gaan?

Ik druk op de knop. Upload to dropbox. Slechts 42.995 foto's plus video's begonnen aan hun reis van mijn computer, door het groene balkje, naar dropbox. Nog 2 uur te gaan, nog 4 uur te gaan, uiteindelijk stond er...nog 24 uur te gaan! Jemig. 24 Uur! Nou zou het moeten kunnen, dat je dan gewoon de dingen op je computer kan blijven doen, maar dan kennen ze hier in ons huis de internetsnelheid niet. Traag, heel traag. Alles stopt. Niets gaat zo als het moet. Ik besloot om verder niets met de computer te gaan doen. Eerst die foto's maar.

Enfin, we hadden een afspraak met Mark en Wytske staan. We waren uitgenodigd om op hun dak terras een drankje te doen en een hapje te eten. Super gezellig natuurlijk. Maar voor Chiel en mij, zou dit de eerste keer zijn dat we met z'n tweetjes op stap zouden gaan buiten het geijkte pad. En dan dus naar Mui Wo! En je bent niet zomaar in Mui Wo...Van ons huis op Kowloon, eerst naar HongKong Island. Dan naar de Outlying Islands ferry die ons naar Mui Wo zou brengen en daar aangekomen, is het best nog een wandelingetje voordat je er bent. Al met al, best spannend dus.

Mark had het allemaal al bedacht. Als wij zouden aankomen, dan zou hij er staan met een trike. Dat is zo'n fiets met 3 wielen plus een zitje achterop. En hij zou een fiets voor mij hebben klaar staan. Dus dat gedeelte was geregeld.

 

We wilden eerst met de Starferry naar de overkant, maar daar zagen we vanaf. We nemen gewoon een taxi naar de overkant. Die stopt voor de ferry die we moeten hebben. Dat lukte perfect. En toen de ferry op... Godzijdank was er weinig golfslag zodat Chiel zonder problemen langzaam en heel voorzichtig de ferry op kon lopen. We zaten! We doen het! Wauw! We zaten beiden met natte oogjes op de ferry. We zijn weer een stapje dichterbij een 'normaal' leven...



Mark stond ons al op te wachten. Natuurlijk was het deze dag warmer en klammer dan dat we laatste dagen hadden gehad. Chiel achterop en ik er achteraan. Het deed iet wat koloniaal aan, hihi. Over een rotonde, door het dorpje, over bruggetjes en smalle paadjes. Maar we zijn zonder ongelukken aangekomen! En we hadden een super middag! Heerlijk gegeten, lekker bijgepraat en rond half negen zaten we weer op de fiets terug naar de ferry. Helemaal rozig en met een vol buikje.


Ik liep gelijk naar de computer. Potver. Nog 22 uur te gaan.
De volgende morgen was alles vast gelopen. Dus opnieuw uploaden en opnieuw zien dat je nog 24 uur te gaan hebt...

Vanmorgen, het is uiteindelijk woensdag, is het grootste gedeelte van de foto's veilig gesteld. De laatste 1900 foto's zijn niet gelukt. Die ga ik vannacht weer proberen te uploaden.

1 comment:

Arlene said...

Nou zeg dat duurt even met die foto's,vond het al zo stil op FB en je blog! Fijn dat dit ook weer gelukt is, elke keer weer een overwinning!! XX

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails