Friday, January 23, 2015

Back in the world

Dinsdag:
Vroeg opgestaan. Deze keer was dat geen enkel probleem want vanwege onze jetlag zaten we al rechtop in bed rond 5 uur. Heel fijn. Natuurlijk dommel je dan weer weg en dan kan je de wekker wel vervloeken om 6.30. De chauffeur stond om half 8 voor de deur. Koffertje weer mee en op naar Shenzhen.



Chiel ging van de ene vergadering naar de andere en ik genoot van het mooie weer op het balkon. Of ik was aan het breien. ja een mens moet wat. Het idee was om een omslagdoek te breien voor de schoonmaakster van de fabriek. Omdat ik verder niets, ik herhaal niets te doen heb daar, was de omslagdoek ook snel af. En het gezicht van de schoonmaakster was 'priceless' toen ik haar de doek gaf. Ze kon het niet geloven dat ik het voor haar had gemaakt. Zij blij, ik blij.




's Avonds in het hotel ingecheckt en gegeten met collega's en een klant in het hotel. Voor de beste man was het de eerste keer ooit dat hij in China was. Maar hij vond het geweldig en heeft lekker gegeten van de pekingeend die ik had besteld. De rest van het eten was besteld door de vrouwelijke collega uit Shanghai en ik moet zeggen dat ik zelfs gerechten op tafel zag staan die ik nog nooit had gezien of gegeten.

Woensdag:
Gezamenlijk ontbijt met de klant en collega's. Afscheid genomen en wij het busje weer in die ons naar de fabriek bracht. Een hele nieuwe lange dag in de fabriek. Jippie. Vergadering in en vergadering uit. Ik heb alle spelletjes op mijn telefoon uitgespeeld en alle tijdschriften die ik van Jacq had meegekregen uit NL, uitgelezen.



's Avonds zijn we aan het buffet gegaan in het hotel. En dan merk je toch wel dat we er veel te vaak zijn. De dame achter de noedelsoep, bracht ons al gelijk 2 soepjes met een grote lach op haar gezicht. De dame achter de balie wist dat ik 2 extra kussens wilde op bed en de dame in de lobby bracht gelijk 2 koffie. Ach, het heeft ook zijn voordelen ;-)

Donderdag:
Laatste dag in het pittoreske Shenzhen. Chiel had een drukke dag en ik niet. Balkon op en in de zon zitten dan maar. De uren kropen voorbij maar godzijdank was het dan toch 5 uur. Helaas had de chauffeur een beetje vertraging. Een half uur later dan gepland de auto in. Samen met wat kwaliteitsmannen van een andere klant. Of ze mee mochten rijden naar Hongkong. No problem. Bij de grens namen ze de trein en konden wij naar huis.


Thuis aangekomen, koffer naar boven gebracht en ik liep daarna naar de supermarkt. Jos kwam eten. Thai beef salade en dikke yoghurt toe. Om half 9 konden we eindelijk aan tafel. Jos ging daarna gelijk naar zijn bedje want hij was aardig gammel en wij hingen nog een uurtje op de bank. Totalloss. Maar we zijn weer thuis!

Vrijdag:
Chiel gaat straks naar het werk en vanmiddag hebben we fysio. En dan weekend!



1 comment:

Arlene said...

Leuk hoor die omslagdoek,mocht je je weer eens vervelen daar...........hou me aanbevolen ;)

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails