Thursday, July 16, 2015

Nog 2 nachtjes!

Oh yeah, over 2 nachtjes slapen gaan we op een welverdiende vakantie! Wel Honky style natuurlijk dus we zijn niet langer weg dan 5 dagen maar desalniettemin kijken we daar enorm naar uit om even de boel, de boel te laten.

We vertrekken zaterdagmorgenvroeg en 2 uur en een beetje later rijden we op Koh Samui naar ons eerste hotel voor 2 dagen. Daar ontmoeten we onze vrienden uit NL om Petra's verjaardag te vieren! Zo gezellig! Na deze 2 dagen vertrekken zij per boot en gaan ze alle eilandjes af en wij stappen een taxi in om voor 3 nachten naar oude vertrouwde Sala te gaan. Plonsen in ons badje, visje eten in het restaurant, stukje lopen, cocktailtje aan het zwembad, kortom we hebben er zin in!

Dit is trouwens ook de eerste keer dat ik niet van te voren allerlei dingen heb aangevraagd bij het hotel. Want bij onze eerdere bezoeken, was het nodig voor Chiel, om b.v. gelijk aan het hoofdpad te zitten. Anders konden we met de rolstoel en/of het looprek niet uit de voeten. Of een stoel in de douche omdat Chiel niet kon staan en wassen tegelijk, maar tegenwoordig kan Chiel al zoveel meer! Ben erg benieuwd hoe het deze keer gaat.

Chiel is gisteravond laat terug gekomen uit China samen met Pim. Ze hebben 4 uur gedaan over de terugreis. Absurd. Maar ja, files overal en Chinezen kunnen niet autorijden dus dat is een dodelijke  combinatie. Vandaag vliegt Pim alweer terug. Jammer. Het voelde als van ouds.

Ook het vermelden waard is het feit dat onze bovenburen op de 12de verdieping, eindelijk hun beide airco's hebben laten maken! Yoehoe!! Eindelijk geen gelek en gedrup meer op ons terras en dat voelt heerlijk want niets is zo irritant dan buiten eten in de regen van hun sputterende airco. Het heeft even geduurd, slechts 2 jaar zeuren en klagen, maar het is dan eindelijk gebeurt!

Nu wacht ik op een telefoontje van de Park'nShop. Ze zouden gisteravond mijn boodschappen leveren en dat is niet gebeurt. Geen telefoontje gekregen dat ze niet zouden komen, dus vanmorgen geklaagd en nu wacht ik weer een uur op iemand die mij terug zou bellen. Grrr. Ook zo irritant want ik wil nog even naar buiten om eten voor vanavond te halen. En dan zal je net zien als ik de deur uitben ze bellen om te zeggen dat ze voor mijn deur staan.

Nou ja, ik ga eerst een bakkie doen, bellen met Park'nShop en verder met mijn koffertje inpakken voor Koh Samui. Jippie!