Monday, August 17, 2015

Op bezoek

Afgelopen zaterdag hebben we de verjaardag van Wytske gevierd. We werden verwacht bij de China Beach Club in Mui Wo, wat zoals de naam al weg geeft, aan het strand ligt. Op de ferry naar Mui Wo, zaten al wat bekenden die ook naar Wytske gingen dus dat was heel gezellig.



Deze keer wilde Chiel zelf lopen. Zo heel ver van de ferry is het niet maar ik vond het nog al gewaagd van Chiel. Alles ging goed. Natuurlijk ging het goed. We hebben het heel kalm aan gedaan en na een half uurtje stonden we op het balkon. En wat is het dan toch eigenlijk een mooi plekje. Aan het strand, prachtig uitzicht en alles is super relaxed. Misschien wel een leuk uitje als Simone en Ron straks in oktober op bezoek komen ;-) En op strand, het was eb, zaten heel wat mensen op de hurken kokkels te rapen. Gaaf om te zien!

Het was een gezellige middag die langzaam over ging in de avond. Weer nieuwe mensen ontmoet, lekker gegeten en de grootste appel kruimeltaart gegeten die ik ooit heb gezien. De eerlijkheid gebied te zeggen dat Chiel 3/4 en ik een klein stukje van de taart heb gegeten. Hij kan het hebben.


De ferry van half 9 gingen we niet meer redden om naar huis te gaan. Daar waren we iets te langzaam voor. We hebben de ferry van een uurtje later genomen. Lekker kalm aan terug lopen. Heerlijk. Het was alleen jammer dat het bij het vallen van de avond, ineens bloedverziekend klef werd. Het leek wel of we net hadden gedoucht. En dan is het zooo lekker om op de slow ferry te zitten, op het achterdek en het windje door de haren te voelen. Het was een prachtige avond. Helder, de zee zo glad als een spiegel en de kleine zilverkleurige visjes sprongen gezellig mee naast de boot.


In de verte zie je dan al Hongkong liggen. Een pracht van een lichtkoepel verraad de stad achter de bergen. Ok, het is dan licht vervuiling maar ik vind het heerlijk! Overal weer lampjes, beton en een pracht van een skyline. Ik had namelijk gesproken in Mui Wo met een van de gasten die net als ik naar het toilet ging. Het toilet lag op de onderste verdieping, tegen een berghelling aan en het zag er nog al bedompt uit daar. 'Nou, zei ze, mijn man is hier gisteren nog geweest om een cobra uit het toilet te halen!' Pardon?! Je kan je misschien enigszins voorstellen hoe ik daarna op het toilet zat maar dat is het buitengebied. Een en al jungle, moerasjes en wildlife. Geef mij de betonnen jungle dan maar!


2 comments:

Arlene said...

Die Chiel hij blijft zijn grenzen verleggen,respect hoor!
Moet niet denken aan die slang...........zou constipatie krijgen want ik ging gewoon niet meer brr

Man in Hong Kong said...

was gezelli!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails