Wednesday, August 24, 2005

Het was droog vandaag!

Ik ben buitengewoon blij dat we vandaag getuige mochten zijn van een droge dag! Ik wist niet meer hoe HK er uit zou zien zonder parapluutjes. De temp loopt weer op (vandaag 34 graden) en de zon brandt weer flink in.

Ik heb hier op het nieuws gezien dat Shenzhen zo'n beetje onder is gelopen van de regen. Modderstromen, aardverschuivingen en meer van dat soort enge dingen. Chiel heeft er niets van gemerkt en schijnbaar Paul ook niet want ik heb van hem niets gehoord daarover.

Monique, het weer wordt beter hoor! (zij komt 2 september op bezoek, leuk he?)

Voor dat ik het vergeet, wat leuk dat jullie allemaal van het weekend dumplings gaan eten!

Chiel was vandaag weer eens thuis aan het werk, altijd gezellig. Morgen gaan ze verhuizen van het appartement naar het nieuwe kantoor. Alles werkt wat communicatie betreft, dus das mooi.
Trouwens wel een klein wondertje want dat is eigenlijk niet normaal in Shenzhen. Normaal gesproken moet je daar weeeeeken achter aan bellen.
Volgende week ga ik een dagje mee om inkopen te doen voor het kantoor. Mokken, kopjes, glazen, koffiezet apparaatje en dat soort dingen. Heb ik wel zin in.
Bij chinese kantoren wordt er altijd water geschonken als je op bezoek komt. Warm of koud water. Bij de betere kantoren krijg je thee. Warm of koud, maar water schenken is het eerste wat je doet als er bezoek komt. Koekjes erbij kennen ze niet maar dat gaat veranderen als ze bij ons op bezoek komen!
Zo heb ik al wat posters van koeien, windmolens en tulpen op het internet gezien die ik ga bestellen. Het blijft tenslotte een nederlands bedrijf, toch?

5 comments:

Anonymous said...

He zus, wat dachie van een paor klumpen?? Ook altijd leuk!
Geniet maar weer lekker van de zon.En of ik ook aan de dumplings ga hangt er vanaf of ik ergens hier of in de omgeving ook aan wontonvellen kan komen.
He groetjes Arlene

Anonymous said...

He beppie's,

Leuk idee hoor stuk holland in HK, misschien ook leuk om tulpen bollen te poten in potjes enz. Typical Dutch. Maar dat kunnen we gerust aan jou overlaten, zijn zeer benieuwd naar de resultaten. Ga straks de wontonvellen halen. Haalde de dumplings altijd kant en klaar bij een echte chinese toko in Den Haag in de Markthof, maar vindt het leuker om ze zelf te maken. Liet 't gister aan de slager zien en ik moet je zeggen het water liep nog net niet z'n mond uit.
Wij mogen hier vandaag weer 'genieten' van een very wet day. Maar niet wanhopen, heel misschien wordt het maandag weer ZOMER in nederland. Maar dat meoten we misschien maar zachtjes zeggen anders schrikt 't weer zo.
Dikke klapzoen uit.... the metropool off leiderdorp.

Anonymous said...

Halloooooo,

Fijn om te horen dat de zon zich weer heeft laten zien! Ik kan me er nog geen voorstelling van maken, dat ik volgende week naar jullie ga! Maar ik ben wel ontzettend blij dat het wel zo is, een klein beetje.....tot rust komen!!! Het is hier op dit moment zo druk. We zijn stoepjes aan het leggen, schuttingen aan het slopen en weer op aan het bouwen, schoonouders/ouders aan het entertainen etc. Vandaar dat het nieuws uit Rotterdam een beetje mondjesmaat is.

Luitjes ik zie jullie volgende week!

Liefs Monique

Anonymous said...

Even via deze site Monique veel voorpret wensen en alvast een goede reis!
We zullen ongetwijfeld via de site mee mogen genieten van jullie avonturen!
Monique ik kan het weten, het is de lange vliegreis meer dan waard!!
Arlene

Anonymous said...

Hey zus, heb net de dumplings achter de kiezen, errug lekker zeg, alleen was de vulling iets te los. Volgende keer beter, ga 't van 't weekend weer proberen en dan ook met varkensgehakt ipv runder. Nou doeiiiiiiiiii

simone

p.s. monique veel plezier en geniet er van.

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails