Friday, January 27, 2006

Chiel en ik zijn weer een beetje bijgekomen van ons avontuur in Shenzhen. Wat wel vervelend is dat je nu helemaal in de ban bent van zakkenrollers.
Als ik nu op straat loop of op een markt dan loop ik met de hand op de knip. Letterlijk wel te verstaan. Ik kan er gewoon niet bij dat we niets gemerkt of gezien hebben.

Van de week was ik bij de manicure. Ik vertelde haar het hele verhaal. Vervolgens vertelde zij mij dat ze het heel veel gezien heeft in de tijd dat zij in Shenzhen een winkeltje had. Zo jatten ze portemonnee's of los geld met een lange pincet bij mensen uit de broekzak! En ze jatten in groepsverband!
Zo'n groep bestaat uit een man of acht. Als je denkt dat je de dader hebt dan is jouw eigendom al lang door de anderen meegenomen.
En, zo vertelde zij, de politie doet vaak mee met dit spelletje. Zij krijgen nl. een aandeel in het geld! Lekker volk.

Maar goed, vanavond zijn we naar de Lunar New Year Fair geweest in Victoria Parc. Hardstikke leuk was dat. Er wordt van alles verkocht van planten tot ballonnen. Iedereen schreeuwt door elkaar om hun waar aan de man te brengen. Alles op z'n chinees dus veel licht, veel kabaal en een ongelooflijke hoeveelheid mensen! De foto's volgen a.s.a.p!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails