Wednesday, January 04, 2006

Gelukkig nieuwjaar!

Het is alweer 2006. Wat gaat de tijd toch snel.

Wij hebben een geweldig gezellige oude jaarsavond gehad. De kinderen waren er allemaal en Yvon en Mari natuurlijk samen met de honden. We kregen ook visite van Pim en Shumin met de camper! Heel gezellig en heel vreemd om hun hier te zien i.p.v. HongKong.

We hebben gegourmet, vuurwerk afgestoken, gedronken, spelletjes gedaan en heel laat in de morgen naar bed gegaan.

's Ochtends hebben we ontbeten met z'n allen en toen en stukje gewandeld om Shumin de dijken te laten zien en hoe Druten er nu eigenlijk uitziet.

Ik kan me zo goed voorstellen hoe zij nu aankijkt tegen zo'n klein dorpje als je geboren bent in Singapore en nu woont in HongKong. Niet te vergelijken dus. Ik vind het zelf nu al vreemd als ik op een stoep loop, waar niemand voor je voeten loopt!

Gisteravond heb ik lekker gegeten met Sandie, mijn oud-collegaatje bij Randstad. Als ik daar binnen loop is het net of ik zo weer aan de slag kan. Ik ben er al anderhalf jaar weg maar het lijkt wel of ik er gisteren nog werkte.

We zijn ook bij de moeder van Chiel langs geweest in Zeeland. Het gaat goed met haar, maar het gemis van Pa is natuurlijk nog erg groot.
Wel een grote tegenstelling, die grootse wijde vergezichten in Zeeland en alle wolkenkrabbers in China. Hier en daar een boerderij en in de verste verte geen buurman te vinden!

Vandaag heb ik de Lupo weg gebracht om de schade te herstellen die is aangebracht door een automobilist die de geparkeerde Lupo heeft aangereden en vervolgens is door gereden. Godzijdank heeft Ben het kenteken nummer opgeschreven zodat we aangifte hebben kunnen doen bij de politie. Morgen kan ik hem weer ophalen.

Ik las net nog het weblog van onze nederlandse buurtjes in HongKong. Ze waren naar Sydney geweest voor de feestdagen. Het zag er prachtig uit, het weer was om jaloers op te worden en een geheel andere ervaring van oud en nieuw vieren dan je natuurlijk gewend bent. Maar Irma schreef:"toch volgend jaar maar in NL de feestdagen vieren met familie en vrienden..."
Ik sluit me daar helemaal bij aan! Niets is zo fijn om tussen de mensen te zitten die je na aan het hart liggen. Ik heb heerlijke dagen gehad!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails