Thursday, December 21, 2006

...en de boodschappen zijn binnen, pffff....

Vandaag had ik dan eindelijk een auto tot mijn beschikking om de kerst-boodschappen te doen. Wat een gedoe is dat toch altijd. Loop je met je lijstje door de supermarkt, koopt natuurlijk veel te veel, en dan de zooi weer inpakken, in de auto zetten en thuis alles er weer uit halen.

In Hong Kong zijn we toch echt verwend wat dat betreft. Je doet je boodschapjes en vervolgens pakt de dame achter de kassa alles voor jou in. Heerlijk. En als het te zwaar wordt om mee te nemen dan laat je de boel gewoon bezorgen. Uurtje later heb je het in huis. Gratis!

Ik stond ook echt te wachten bij de Super tot de dame achter de kassa het voor mij ging inpakken, maar helaas.... Foutje. Dat doen ze niet voor je.

Het meeste heb ik nu binnen, maar morgen op de markt moet ik nog even de kalkoen en de eenden ophalen. En natuurlijk het laatste spul wat zo vers mogelijk moet zijn. Straks ga ik nog even naar het dorp om servetjes en dat soort spul te halen. Hoort er ook bij...

Eerste kerstdag natuurlijk de kalkoen en de tweede kerstdag ga ik proberen om Peking eend te maken. Lekker, lekker!

2 comments:

Anonymous said...

He zus, ik heb al een keer pekingeend gemaakt!Was erg lekker de kruiden in een pot als saus gekocht in Amsterdam,5 uur laten intrekken en toen 2 uur in de oven!Marianne en Andy vonden het ook heerlijk,al keek Andy eerst zo van he?Zit het niet in een pannekoekje!? Ik wens je veel succes er mee.Arlene

Anonymous said...

Alvast hele fijne dagen met z'n allen! Lekker genieten....
De foto's zijn leuk geworden van de Africa Night, vind je niet?!

Liefs Monique

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails