Tuesday, December 26, 2006

Kerst

Door wat technische problemen zoals het uploaden van foto's en het mislukken van gezette posts, heb ik wat dagen niets op mijn weblog kunnen zetten. Het lag natuurlijk niet aan Chiel's laptop maar duidelijk aan de onervarenheid van mij!
Daar komt ook nog bij dat ik het snoertje van mijn kleine cameraatje wel bij me heb maar dat Chiel het snoertje van de grote camera is vergeten. En laten we nu net de foto's van het kerstdinner daar mee gemaakt hebben...
Dus dan maar zo:

Gistermorgen was ik al vroeg wakker. Mijn 5 kilo zware kalkoen moest gevuld worden en de oven in. Stoofpeertjes, appel, aardappelpuree, champignonnetjes, witlof en sperzieboontjes had ik al zoveel mogelijk voorbereid en toen kwam Lody. Das mooi. Dus Lody heeft alles afgemaakt met kaas en ham, rolletjes gemaakt van de sperzieboontjes en dat soort dingen.

Remy werd 's middags opgehaald van station Tiel, Linn en Martijn kwamen ook thuis en rond half zes kwamen Mari en Yvon aan. De tafel werd gedekt en toen kon het beginnen. Al zeg ik het zelf, het zag er allemaal heerlijk uit en smaakte ook perfect.

Na het eten zijn we de kadootjes gaan uitpakken en dit jaar hadden we Yvon en Mari en Lody alleen bedolven onder de gedichtjes. Het was hardstikke leuk.

En vandaag eten we alleen met het gezin. Pekingeend op speciaal verzoek van Linn. En vandaag is het een bijzondere dag. 21 jaar geleden is Oma overleden... Daar staan we natuurlijk ook bij stil. Tis een bijzondere dag vandaag...

2 comments:

Anonymous said...

Ja dat is het inderdaad..........

Enne als die peking eend geslaagd is, krijg ik dan het recept???
Hier in huis worden ze zo'n beetje gek van me, loop de hele tijd te trutten over peking eend!!!!
Ik WIL het gewoon proberen.

Simone

Arlene said...

21 jaar en elke 2e kerstdag heb ik even het gevoel weer terug van 2e kerstdag 1985.Maar ja...de tijd gaat door en ook wij zijn alweer een stuk ouder..........

Leuk jullie weer te spreken en ik bel gauw wanneer het uit komt dat ik even langs kom.
Geniet van the duck!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails