Monday, January 12, 2009

Veilig aangekomen


Ik ben er weer. Vanmorgen heb ik weer voet gezet in een relatief koud Hong Kong! De vlucht verliep niet helemaal naar wens trouwens...

De reis naar Schiphol verliep perfect. Yvon en Mari hebben me opgehaald en Lody heeft haar auto bij het Van der Valk Hotel in Tiel neergezet en toen door naar Amsterdam. Lekker op tijd aangekomen, gelijk een parkeerplek gevonden en toen koffie gedronken met z'n allen.

Ik was al online ingechecked en ik had een nooduitgang plek gekregen. Fijn. Maar bij de balie heb ik toch maar even gevraagd of het vliegtuig vol zat en de dame in kwestie vertelde me dat dat niet het geval was. Toen heb ik maar gevraagd of ik in dat geval geen rijtje van 3 stoelen kon krijgen ergens achter in. En ja hoor. Ik heb keurig een rij van 3 stoelen helemaal voor mezelf alleen gekregen. Dat wordt lekker slapen! Volgens de papieren moest ik om 12 uur boarden. Al lekker snel! Dat gaat goed, dacht ik toen nog...

Afscheid genomen van iederen en toen...helaas. Ik heb achter de security check gezeten tot half drie. Er was al omgeroepen dat er een technisch mankement aan het vliegtuig was en er werd geprobeerd om dat mankementje te verhelpen aan de gate. Mocht het niet lukken dan zou het vliegtuig naar de hangar geslepen worden. In dat geval zouden we pas tegen achten kunnen vertrekken. Help!

Maar we kregen een lunchbon van Cathay en die mochten we ergens op het vliegtuig inleveren. Zo gezegd, zo gedaan. Lekker gegeten, kopje koffie erbij genomen en om 4 uur weer terug naar de gate. Opnieuw door de security check en jippie, we mochten gelijk doorlopen. Al met al steeg het vliegtuig pas op om kwart over zes, i.p.v. de geplande tijd om 13.16 uur.

Maar ik had een prima plek! Na het eten in het vliegtuig een tabletje van Arlene genomen, mijn kussentjes opgeschud en ik heb de hele nacht, zij het met pauzes, geslapen. Lekker languit op 3 stoelen. Er was wel veel turbulentie maar ik denk dat het tabletje me zo knock-out heeft geslagen dat ik daar niet eens van in de stress zat. Ik werd ook pas wakker toen het licht aanging voor het ontbijt. En ik heb nog wat mooie foto's kunnen maken.


Om twaalf uur kwam ik ons huisje binnen lopen en zag ik een zieke Chiel op de bank liggen. Hij voelt zich helemaal beroerd sinds zondag. Maar het gaat al beter met hem en nu kan ik hem verwennen.

O ja dat relatieve koude Hong Kong was bij aankomst maar 13 graden maar nu is het een graadje of 18.

3 comments:

simone said...

welkom thuis, gelukkig heb je niet al te veel meegekregen van de "bumpy vlucht" maar je bent gelukkig weer heel geland in HK. Oh ja hier is het alweer véél warmer, ipv -5 is het nu +5 scheelt wel 10 hele graden!!! Heb gister wederom uit het Villa Verne raam gekeken, maar heb je wéér neit voorbij zien gaan. Had liever jullie op de koffie gehad, was een zeer verspilde rustige dag. Maar goed was niet anders. Zorg goed voor onze zieke Chiel en jezelf uiteraard, dikke kus

Simone en de rest

Yvon said...

Jeetje, toch nog weer een uur later dan je laatste berichtje vertrokken...
Maar, iig heb je kunnen genieten van je rij stoelen en zelfs kunnen slapen!! Dat zijn de betere berichten!
Heel veel beterschap voor Chiel en jij succes met de (hopelijk) minder vervelende jetlag!

Liefs, Yvon

Anonymous said...

Hoi lieverd, ben blij dat je goed bent aangekomen, en toch ondanks alles een goede vlucht hebt gehad. Lekker geslapen in ieder geval. Beterschap voor Chiel en dikke kus,

Lody

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails