Friday, January 30, 2015

Nog 1 dagje gidsen

Het was een vroeg begin van de dag. Ton stond al voor dag en dauw bij ons op de stoep. Hij en zijn zoon waren aangekomen om een paar dagen op leveranciers bezoek te gaan. Altijd leuk. En nadat zij weer de deur uitliepen en ik Chiel naar de taxi had gebracht, liep ik naar de Starferry. Ik had daar afgesproken om 10 uur met Frieda en Gerard.

Klokslag 10 kwamen ze de ferry aflopen! Kijk daar hou ik van als mensen op tijd zijn. We slenterden over de Avenue of Stars, namen een kopje koffie bij Starbucks in het zonnetje en vandaar liepen we over de fly-over naar de metro. Ze hebben nu zo'n beetje alle mogelijkheden van openbaar vervoer geprobeerd. De taxi, bus, tram, metro en de ferry!

Met de metro gingen we naar Mongkok. Fa Yuen Street market liepen we over, dan over de bloemenmarkt die nu volop in het teken staat van Chinees Nieuwjaar, over de vogeltjes markt, langs de goudvismarkt en we eindigden in Langham Place voor een lunch. We waren allemaal helemaal kapot van het geslenter. Frieda zei al, 'het eerste uur ga ik nergens heen!' Ja, het is nogal een geloop in Hong Kong. Alles ligt zo dicht bij elkaar dat een taxi nemen echt geen optie is.

Ik stelde voor om na de lunch gewoon naar ons huis te gaan. Lekker zitten op een zachte bank, beetje bijkomen van het geloop, wat drinken en om daarna naar hun hotel te gaan omdat ze 's avonds weer terug zouden vliegen naar NL. Ze vonden het een goed idee. Want dat heb je op zo'n laatste dag. Je kan niet meer de kamer op omdat je bent uit gecheckt, dus loop je een beetje met de ziel onder de armen, ben je moe van alle indrukken en eigenlijk wil je maar 1 ding... Terug naar huis!

Ik heb ze weg gebracht naar een eiland-taxi, afscheid genomen en uitgezwaaid. Hun avontuur van 5 weken zat er op en ik heb 2 hele gezellige dagen gehad!

1 comment:

Anonymous said...

Hoi Ans, volgens het vakantieblog van Frieda en Gerard hebben ze erg genoten van de 2 dagen HK. Vind het super leuk en fantastisch dat je dat hebt willen doen. Bedankt, namens mezelf.
Het zijn hele lieve mensen waar ik een heel warm contact mee heb. DIKKE kus Lody