Monday, December 19, 2005

Nederland!

Nou ik ben er! Heerlijk.

Yvon en Mari hebben mij opgehaald van Schiphol. Fijn hoor als je bekende gezichten ziet! Koffie en een sigaretje voordat we in de auto richting Druten zouden gaan. Toen ik thuis kwam hadden ze samen met de kids al wat lampjes opgehangen zodat er al iets kerstsfeer hing. 's Avonds kwamen Jorg en Thomas op bezoek, met een kerstboompje in de hand voor mij! Heel lief! Als ik ze zo hoorde praten dan kon het weleens zo zijn dat we van de zomer weer vrienden van Remy op bezoek in HK krijgen.

Het was wel erg wennen hoor die temperaturen! Jemig wat koud! Ik had het wel verwacht maar toch onderschat. Effe m'n vestje aan om naar de supermarkt te gaan was niet zo'n goed idee. In ieder geval heb ik de winterjas maar van zolder gehaald.

De reis duurde lang. Alles bij elkaar zo'n 17 uur. Toen we opstegen dat ik bij mezelf: "Ik kom nooit aan. 13 uur vliegen naar Londen, een eeuwigheid" Ik kon toen niet vermoeden wat er zou gebeuren in Londen.
Eindelijk kwam Londen in zicht. Gelukkig. Ik vind het maar niets dat vliegen maar als je naar Druten wil zal je toch dat vliegtuig in moeten. De piloot zette de landing in na eindeloos rondjes boven het vliegveld te hebben gemaakt. Ik zag hoe de huisjes en poppetjes vanuit de lucht gezien steeds groter werden. Het landingsgestel werd uitgeklapt, de banden raakten de grond en ineens gingen we weer met een noodgang de lucht in!

Hmmm, dit is niet leuk. Volgens mij klopt hier iets niet. De dame naast mij keek mij ook aan met grote ogen. "This is not the way how it should be done", zei ze. Nee, dat leek mij ook.
Na 15 minuten ging de piloot het opnieuw proberen. Dit keer ging het goed. Godzijdank.

Toen het vliegtuig richting gate ging, hoorden we over de luidspreker dat er een obstakel op de landingsbaan stond en dat de piloot geen keuse had dan alleen weer maken dat hij de lucht in ging omdat remmen niet meer ging. Brrrr....

Nou das dan lekker. De landing in Amsterdam was er nou ook niet eentje uit het boekje. Erg veel zijwind en het vliegtuig ging ook lekker schommelen voordat hij landde. Ik dacht echt dat we de baan af gingen maar gelukkig dus niet.

Nou ja, ik ben weer thuis en ik vind het heerlijk. Lekker gekookt voor de kids, oliebollen op de markt gekocht, een wasje of 5 gedaan (hadden ze voor mij laten liggen, de schatten!) en de buitenverlichting in het boompje gehangen. Morgen een kerstboom kopen, naar de markt in Nijmegen een kalkoen kopen samen met Linn en 's middags hangen voor de tv.
Wat wil een mens nog meer?

2 comments:

Anonymous said...

Hey lieverd, welkom thuis, lekker dat je er weer bent. Klinkt toch een heel stuk dichterbij hoor Druten, dan HK. Jammer van de vlucht, had eleganter gekunt niet waar? Maar goed je bent er, en dat is toch wel 't voornaamste. Bel je gauw, maar ga eerst maar eens lekker met je kroost genieten.
Hele dikke smakkerd,

Simone en de rest

Anonymous said...

Hoi lieve Ans, welkom thuis maar weer. Ben blij dat je weer in de "buurt" bent. Kun je lekker gaan genieten met je kids en morgen komt Chiel ook aan h�. Bel je gauw. Voor nu veel liefs en dikke kus,
Lody.

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails