Sunday, December 11, 2005

Temple of 10.000 budha's

En dat is niet overdreven! Mijn hemel, ik heb nog nooit zoveel budha's bij elkaar gezien!

Van de zomer toen Arlene hier was, zouden we naar deze temple gaan. De kinderen, Arlene en ik in de trein naar Shatin. We kwamen het terrein op en het zag er prachtig uit. Alleen 1 ding ontbrak. We hebben die dag geen budha gezien. Heleboel schildpadden maar geen Budha!

Nu bleek, dat we met z'n allen op de begraafplaats hebben rond gelopen! Precies naast het hek waar we door gelopen waren, is een smal paadje. Als we dat hadden ingelopen dan hadden we gelijk na 10 meter de eerste paar honderd(!) budha's al gezien. Jammer.

In ieder geval heb ik nu met Chiel de budha's bezocht en ik heb er foto's van gemaakt. Kan Arlene ze toch zien!

Ik word er altijd een beetje stil van. Er heerst op zo'n terrein en de tempel een hele vriendelijke en rustgevende sfeer. Heel bijzonder.
Het schijnt dat er meer dan 12800 budha's staan in de hoofdgebedshal in kleine nisjes en er is er geen 1 dezelfde. Ze zijn allemaal anders. Voor op het plein bij de tempel staan 18 Luohan. Zij stellen de 18 belangrijkste leerlingen van Budha voor.

1 comment:

Anonymous said...

Hoi Ans, wat geweldig om toch wat te zien van al die Budha's.
Jammer dat we dat toen niet hebben geweten maar ik heb de foto's overgenomen en doe er nog wat van bij mijn foto album,was er toch vlakbij!
He meissie bedankt en tot gauw
Arlene

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails