Sunday, June 24, 2012

De berg op

Er was besloten om te gaan hiken. Jos, Jesse, Mabel, Chiel en ik.

Ik moet zeggen dat ik er eerst een hard hoofd in had omdat het weer niet erg mee zat de laatste dagen. Of het was bloed heet of het kwam met bakken uit de hemel vallen. Nou ben ik niet bang voor de zon of voor de regen maar als je boven op een berg staat, en je de rode klei paadjes moet aflopen, dan wil je niet dat je uitglijdt door het spontaan ontstaan van riviertjes of dat de zon je roostert bij gebrek aan schaduw.

Maar afgelopen zaterdag zat het helemaal mee! We hebben geen regen gezien en de zon ging schuil achter de wolken. Boven op de berg waaide het heerlijk en de uitzichten waren adembenemend! Nou moet ik ook zeggen dat de gourmet-lunch die we in de rugzakken hadden zitten, ook erg meehielp!

's Ochtends om 9 uur was het verzamelen bij de Hilton Towers. Eerst koffie en dan de taxi in. Met z'n vijven de taxi in en we gingen op weg naar Sai Kung Country Park. Helemaal in het oosten van Kowloon gelegen. Bekend van de verse seafood en vis.

Met Jesse's verjaardag 2 jaar geleden hebben we dit stukkie ook gelopen maar door de hitte toen (39 graden!) was het echt een martelgang.

De taxi zette ons af bij Long Ke. Dat is net over de dam en dan begint het stijl omhoog lopen eigenlijk gelijk. Jos, Jesse en Mabel liepen voorop en Chiel en ik achteraan. We zijn niet zo snel, hihi. Het liep heerlijk en het idee dat we over de berg, op het strand, koffie zouden gaan drinken, motiveerde enorm!

Op het strand pakte Jesse zijn rugzak uit en mijn hemel, wat daar allemaal uitkwam! Kopjes, thermoskan, suikerzakjes, verse kersen...en bij Jos kwamen de blueberry muffins uit de tas! We hebben heerlijk gezeten, genoten van het uitzicht en nog een kersenpit-spit wedstrijd gehouden! We moeten daar nog echt eens heen om te kamperen. Geweldig strandje!

Daarna liepen we verder. Door het bamboe-bos en toen werden de eerste trappen zichtbaar. Er waren echte trappen maar ook hele stukken waar je de rotsen op moest klauteren. Chiel en ik deden kalm aan. 3 Stappen omhoog en dan 1 stap op de plaats rust. Klinkt als 'bejaard' en dat is het ook eigenlijk hihi, maar dat is wel de manier voor mij om die steile trappen op te komen. Hier en daar schoot de kramp erin maar ach. Als je je dan weer omdraait en dat geweldige uitzicht ziet dan maakt zo'n krampje niets uit.

Boven op de berg, waar zo'n huisje staat, daar hebben we geluncht! Nou toen werd die helemaal fraai! Ik had een gevuld lunchbrood gemaakt met gegrilde groenten en fetta. Jos had nog heerlijke broodjes bij zich. En bij Mabel uit de tas kwamen olijven en parma ham en bij Jesse kwam een bak met verse fruitsalade en verse lychees! En echt iedereen die voorbij kwam keek jaloers naar onze uitgestalde buffettafel!

Nadat we de inwendige mens hadden voorzien van al dat lekkers, pakten we de boel weer in en liepen we verder. Het plan was in eerste instantie om weer naar beneden af te dalen en te gaan zwemmen aan het strand van Tai Long Wan, maar dat hebben we maar niet gedaan. Nu stonden we al op 350 meter hoogte en omdie eerst weer af te dalen, een plons te nemen en daarna weer diezelfde 350 meter weer omhoog te lopen, nee. We liepen dus weer verder omhoog om daarna de bocht te kunnen nemen naar een andere ingang/uitgang van het Country Park. Daar konden we de taxi nemen terug naar Sai Kung. Ik vertel het vlug maar dat is nog steeds een uurtje lopen!

Helaas is Mabel nog gevallen en had ze een bloedje op haar toch al blauwe knie. Jesse heeft haar goed verzorgd en ik denk dat hij de volgende keer toch maar een pakje met Hello Kitty pleisters in die toch al volle rugzak stopt!

Nadat we de taxi terug waren gekomen in Sai Kung, liepen we naar onze vaste stek waar we seafood gingen eten. En tot onze grote verrassing kwamen we daar Bram, Kamilla, Dani,  en Anisah met haar vriendje tegen!

's Avonds hebben we nog een drankje genomen op de boulevard om die hele gezellige dag af te sluiten. Heerlijk!

1 comment:

simone said...

Dat was een heerlijk weekeinde!!