Friday, June 01, 2012

Geen tijd voor jetlag

Gisteravond zijn Ton en Lien aangekomen. En ze blijven t/m zaterdag. Kort maar heftig bezoek dus. Ton is Chiel gaan opzoeken in China en ik heb met Lien geshopt in Mongkok. Dat was het plan maar wij waren schijnbaar wat aan de vroege kant dus de meeste winkeltjes en de markt waren nog potdicht. Kan gebeuren. Dan maar koffie bij Starbucks. Ook lekker.


Vervolgens zijn we de taxi ingestapt en naar Heritage 1881 gereden. We hadden een afspraak met Irma en Viggo. Voor haar verjaardag kreeg ze van Chiel en mij een lunch in The Parlour. Dat leuke koloniale plekje onder de togen met uitzicht op het plein en de palmenbomen. Maar eerst even boven zien te komen! Wij kunnen gelukkig de roltrappen nemen die her en der verspreid over het terrein staan. Maar als nieuwbakken moeder met haar 7 weken oude baby'tje is dat een heel ander verhaal.


Jazeker we hebben we invalidenlift, zei de conciƫrge van Heritage. Hier de hoek om, wees ze. Slecht aangegeven maar inderdaad. We vonden de verstopte invalidenlift. En die ging tot de 2de verdieping! En dat is vreemd als je weet dat de restaurants op 3 hoog zitten! Hmmm...Irma belde dat ze eraan kwam en ik ben een verdieping naar beneden gegaan. Zij droeg Viggo op de arm en ik nam de kinderwagen mee de roltrap op. En dat is best een gedoe moet ik zeggen.

Als invalide en/of als moeder met een kinderwagen heb je het zwaar in HK. Er zijn wel liften maar die staan heel slecht aangegeven. En vaak gaan ze niet helemaal naar boven of naar beneden. Ik begrijp dat niet. Zou niet mogen vind ik. Ik hoorde van Irma dat ze b.v. Ocean Terminal in wilde met de kinderwagen. Je krijgt dan eerst een soort van spoorzoekwedstrijd en als je dan eindelijk die lift gevonden hebt, dan zit je in een goederenlift ergens achteraan. Raar.

Maar goed we hebben het gered. We hebben heerlijk 2 uur gehangen in het zonnetje en genoten van het lunchbuffet. Helemaal goed! En Viggo had het helemaal naar zijn zin. Eerst lekker eten, toen slapen, daarna met overgave de luier vol maken om vervolgens ons te trakteren op lieve lachjes!

Na de lunch hebben we eerst Lien terug gebracht naar het hotel. Toen zijn Irma en ik samen naar huis gelopen. Zij ging lekker met Viggo naar boven en ik ben de was gaan doen. Moet ook gebeuren tenslotte.  Maar vanavond hebben we elkaar weet ontmoet. Chiel kwam uit China en haalde Lien op van het hotel, en ik ben gaan wachten op Irma en Jos bij Wooloomooloo. Morgenavond gaan ze alweer naar NL. Ik weet zeker dat het voor de opa's en oma's geen dag te vroeg is! En toen wij ons eten ophadden, schoof Ton aan. Hij kwam ook uit China.


Rond 10 uur gingen Irma, Jos en Viggo weer naar huis. (die kleine heeft trouwens de hele avond geslapen terwijl de muziekband hun deuntje speelde!) Wij liepen gelijk mee maar hebben nog een biertje genomen bij ons op het pleintje. Morgen gaan Ton en Chiel hier in HK naar kantoor, neem ik Lien opnieuw mee naar de markt, gaan we lunchen met Ton en Chiel en daarna verder shoppen. Dat is het plan.

En hierdoor geen tijd voor jetlag. Maar die is er wel...t'is nu 3 uur 's nachts en ik ben klaar wakker. Jammer dan. Ik heb gewoonweg veel te veel leuke dingen te doen!


3 comments:

Arlene said...

Hoop dat je gauw van de jetlag af bent,niets zo erg dan niet kunnen slapen!
Wat een lekker jochie is die Viggo zeg!

Anonymous said...

Waar wonen jullie in HK als ik vragen mag? Wij zijn aan het kijken buiten de drukte van HK Island/Kowloon, richting Sha Tin/New Territories...

gr.,

Law.

miss honeybee said...

Wij wonen in Tsim Sha Tsui East, Lau. Net achter het Museum of History.

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails