Tuesday, June 19, 2012

De eerste typhoon van het seizoen



Voor alles is een eerste keer. Zo ook deze T3 warning. Niet de waarschuwing op zich zelf maar vooral wat je als burger moet doen!

Kijk als ik las op TV dat je de afwateringsgootjes schoon moest houden, dat je alle bloempotten en tuinmeubilair moest binnen zetten, dan dacht ik: 'I wish!' Ik had daar niets mee te maken als bewoner van de 7de verdieping zonder balkon. Maar nu is het anders!

Gisteravond werd T3 afgeroepen. Dat wil zeggen dat de storm in de buurt komt van HK en dat de vissersbootjes de typhoon shelter moeten opzoeken, dat je rekening moet houden dat als je ergens heen het lastig zou kunnen worden om weer terug naar huis te gaan en dat je dus rekening moet houden met een T8 waarschuwing. En dat je alle losse spullen van je balkon moet halen i.v.m. weg waaien en daardoor een gevaar voor het publiek kan worden.

En daar sta je dan op je balkon...waar moet je beginnen?

Chiel en ik hebben alle planten maar achter het muurtje gezet en toen het achter het muurtje vol werd, de planten maar strak tegen het balkonmuurtje aangezet. De hangplanten er af gehaald, mijn vogelkootjes weg gehaald, de afvalemmer weg gehaald en toen keken we naar de tafel en stoelen...

Moet ik die nou echt naar binnen halen? Of zou het allemaal wel meevallen? We gokken op het laatste. Mocht het echt gaan spoken dan zet ik de tafel wel op zijn kop, en dan haal ik de stoelen binnen maar voor nu moet het maar zo.

Gisteravond waaide het wel erg hard maar vanmorgen regent/miezert het vooral en is de wind gaan liggen. We zullen zien!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails