Monday, April 29, 2013

Lekker weekend

De afgelopen dagen waren heerlijk!

Op vrijdagavond hebben we gegeten met Jos en Wietse. Wietse was hier voor het werk en het was leuk om weer eens bij te kunnen praten. En Jos had nog net even een gaatje vrij voordat in alle hevigheid de drukte van de beurs zou losbarsten. Jesse had zijn ouders op bezoek en met zijn ouders en Mabel ging hij naar de voorstelling van Dirty Dancing die hier in het Cultureel Centrum werd gegeven.



Op zaterdag hadden Chiel en ik lekker de tijd. We hoefden ons niet te haasten, er was geen werk en geen fysio waarvoor we vroeg het bed moesten uitkomen. Nadat Chiel een uurtje op de fiets had gezeten, zijn we gaan wandelen naar het West Kowloon Cultural Park. Ik had gelezen dat daar opblaasbare kunst te zien was wat ik wel wilde bekijken en het geeft gelijk zo'n wandeling een doel.



Van ons huis is het precies 5 km naar het puntje van het park en dan natuurlijk weer terug naar huis wat bij elkaar dus 10 km is. Ik moet zeggen dat de kunst een beetje tegenviel. Plus dat van de 8 objecten er maar 5 te zien waren. Maar ach, het was gezellig.



Op de terug weg zijn we gaan lunchen bij Jade Garden. Lekker dimsummen. Dat mis ik wel nu Chiel niet zo mobiel is. Dimsum en sushi. Het is moeilijk om in dit soort restaurants te eten omdat ze vrijwel allemaal een trapje of een te smalle deuropening hebben. Of dat de tafeltjes zo dicht op elkaar staan dat er geen rolstoel tussen door kan. Behalve bij Jade Garden. Ruime ingang en heerlijke dimsum!

En omdat we pas tegen half 4 terug waren in ons flatje, hadden we beiden weinig zin om 2 uur later weer naar buiten te gaan. Ik heb zelf een bak spaghetti gemaakt, hebben ons geïnstalleerd voor de tv, en via de Apple tv hebben we heel Hollands naar Eigen Huis en Tuin gekeken! Super gezellig zo met z'n tweetjes!


De zondag begon ook zo lekker rustig. Chiel ging weer op de fiets en daarna hebben we met Jesse geluncht bij Spasso. Lekker op het terras. En onze Italiaanse manager was weer blij om ons te zien en vierde dat met Prosecco! Heel aardig. We zijn na het eten terug gewandeld over de boulevard en afgesproken met Jesse dat hij 's avonds bij ons een bakkie soep kwam eten. Plus Voetbal International ook via de Apple tv. Het was echt te leuk om die 2 op de bank te zien hangen ;-)

Vanwege Chiel's darmen ben ik tegenwoordig heel bewust aan het koken. High Fiber Meals oftewel met veel vezels. Ik moet zeggen dat we altijd wel gezonde maaltijden aten. Veel groentes, veel fruit, granen, vis, bijna geen rood vlees en zo'n 3 dagen in de week vegetarisch. Maar nu blijkt dat Chiel daar echt beter van wordt, gaan we er helemaal voor.

Elke morgen een fruit en/of groente smoothie, yoghurt met fruit en musli. En 's avonds is het vaak vis met groenten. Hij is helemaal blij en ik ook. Toen we met Wietse en Jos hadden gegeten, hebben we ons te goed gedaan aan een stukje roodvlees en daar had Chiel gelijk weer last van die nacht.

Dus toen Jesse kwam, heb ik eigengemaakte wilde champignon soep gemaakt, zuur desem brood geroosterd en bruchetta gemaakt van zoete tomaatjes en als toe een fruit smoothie van witte druiven, perzik, aardbeien en coconut water. Die blender die ik heb gekregen voor mijn verjaardag is echt te gek! Alles ging schoon op!

Vandaag is Chiel weer naar kantoor. En daar heeft hij zin in! Het doet hem echt goed om weer bezig te zijn en zijn gedachten te kunnen verzetten. Morgenochtend eerst naar fysio en daarna naar kantoor. Woensdag zijn ze vrij vanwege 1 mei, donderdag ook fysio en kantoor en vrijdag mag hij voor het eerst op de Lokomat waar hij enorm benieuwd naar is!

En ik zit te wachten op een mannetje die de tl-balken in de keuken komt vervangen. Ik had gelukkig al nieuwe tl's gehaald maar vanmorgen begaven ze het. En omdat deze balken net voorbij het aanrecht hangen, kan ik er zelf niet bij. Net te kort...Hij zou om 12 uur hier zijn en we kunnen nu aannemen dat dat niet meer gaat lukken...het is al half 1...

1 comment:

Arlene said...

Nou heerlijk ontspannen dagen dus,is vast ook heel lekker na alle drukte en heen en weer gevlieg.Kan je straks op je Apple ook kijken naar de inhuldiging?Is ook op You tube maar ik weet niet of jullie die daar wel door krijgen.Hier is alles en iedereen er zo'n beetje klaar voor XXX

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails