Friday, June 07, 2013

Tickets in da pocket!

Op de laatste vlucht had Chiel veel last van zijn onderlichaam, alhoewel hij niet liet merken dat het zo was. Zoals een goed oud militair gewoon is, wuifde hij alle ongemakken weg maar ik zag hoeveel last en pijn hij had. Zijn benen waren helemaal opgezwollen en rood en hij kon niet even verzitten.

We waren ongelofelijk goed geholpen door Cathay Pacific en Jesse! Maar in het bijzonder door Joey, de dame van Cathay die alle tripjes boekt voor Jesse. Er werd wat over en weer gemaild en binnen no time kregen wij de stoelen naast het toilet en was er een rolstoel service geregeld.

Nu wilden wij in de maand juli naar huis. Natuurlijk om onze kinderen en de kleine Leena weer te bewonderen. En Chiel wilde weer langs klanten en op bezoek bij de dokter in de Maartenskliniek. Deze keer wilde ik de opgespaarde punten van Cathay gebruiken om onze stoel te upgraden naar Business Class. Want ik sta echt niet meer toe dat Chiel opgevouwen zit met pijn in zijn lichaam. Ik wil niet snobistisch overkomen maar als er een tijd is om voorin te zitten, dan is dat nu wel, en eerlijk is eerlijk, dat kaasplankje is niet vervelend! ;-)

Ik stuurde eind april/begin mei eerst een mailtje naar Christy. De dame van het reisbureau waar wij al 10 jaar gebruik van maken. Ik gaf de data door. 1 Juli t/m 29 juli. De tickets waren zo geregeld maar de bevestiging over de upgrade met punten, die kwam maar niet. Ook waren de tickets flink aan de prijs omdat we gebruik wilden maken van de upgrades maar als ik die niet krijg, dan hoef ik die dure tickets niet. Over en weer gemaild en het kwam er op neer dat wij op de wachtlijst stonden en dat het wel eens kon zijn dat we die business class stoelen niet zouden krijgen. Begrijpelijk wil een vliegmaatschappij liever betalende klanten dan klanten die hun zegeltjes inleveren.

Hierop ondernam Chiel actie. Hij vroeg aan Elvira of ze eens kon zoeken naar 'upgradable' tickets van Cathay waar we onze miles konden gebruiken om beter te zitten. Ze kwam al met goedkopere tickets maar ook hier stonden we op de wachtlijst. En we zouden dan vliegen van 24 juni t/m 23 juli. Deze verschuiving van data's scheelde zo'n 500 euro pp. Niet slecht dus. En het maakte ons niet zo veel uit die week eerder vliegen.

Maar wat er ook gebeurde, we kregen maar geen mailtje dat de tickets MET upgrade geregeld waren. Niet via Christy en niet via het reisbureau wat Elvira in de arm had genomen. En eerlijk gezegd werd ik er een beetje zenuwachtig van.

Want mijn volgende optie was om voor Chiel een business class ticket te kopen. Een rib uit je lijf maar hij heeft nou eenmaal een lijf wat niet meewerkt. Ik zou dan gewoon op de wachtlijst blijven staan en hopen op een upgrade. En als het lukt is dat geweldig en als het niet lukt is het jammer dan. Maar voor mij was het allerbelangrijkst dat Chiel een goede vlucht zou hebben. Hij zou als hij naar het toilet moet mij kunnen laten roepen door een stewardess, zodat ik hem dan zou kunnen helpen. Geen optimale situatie maar hem pijn laten lijden omdat de stoel te krap is en hij klem zit is ook geen optie.

Ik liep dus naar het reisburau waar we al 10 jaar klant van zijn. Kom daar, weg reisbureau! Zit een hele andere winkel in en nergens staat waar dat reisbureau naar toe is verhuisd! Das lekker dan. Toch maar weer gemaild met Christy met de vraag of ze verhuisd zijn, waarop zij doodleuk antwoord. Ja hoor, we zitten nu op Lockroad. Ik heb gelijk de tickets gecanceld. Vind het een beetje vreemd dat je je klanten, zij is onze eigen senior accountmanager, niet even informeert hierover. Laat dan maar zitten. Na 10 jaar scheiden onze wegen hier. Plus dat ze geen enkele toegevoegde waarde leverde aan het feit dat ze onze accountmanager was. De groeten.

Van de week was Elvira bezig om voor een relatieve goedkope business class ticket te shoppen en toen kwamen Jesse en Jos op bezoek. Jesse hoorde het aan en vroeg ons boekingsnummer. Hij begon gelijk te mailen met Joey. En na wat heen en weer gemail bleek inderdaad dat we weinig kans zouden maken op een upgrade. De vluchten zaten zo goed als vol en nogmaals zo'n vliegmaatschappij wil liever betalende klanten.

Gisteren werd er weer gemaild. Joey zag dat op andere data we WEL de upgrade zouden kunnen krijgen. Dus via Elvira de reisdata laten veranderen en vanmorgen kregen we het geweldige nieuws van Joey!

We komen naar Nederland! In stijl! Van 5 juli t/m 5 augustus! Yoehoe!!!


3 comments:

Arlene said...

In stijl naar Holland,fijn voor jullie hoef je niet op te zien tegen de reis en...zo'n behandeling als in first class is ook niet vervelend toch? XXX

Fiona Teeuw said...

Wat een heerlijk vooruitzicht! Het is toch wat... In de HK-reisbranche gaat het blijkbaar nog te goed. :-( Goede service is wat waard. Joey heeft er zeker weer een nieuwe klant bij?!

Simone said...

Yeeeeeeh, Ans en CHiel komen weer!!!! En wat ongelofelijk fijn dat het nu zo geregeld is dat jullie wel goed kunnen reizen.... heerlijk. Nou begrijp ik het: nog maals koester ze!!! xxx Is trouwens ook al lekker snel zeg... hihi 5 juli!!!!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails