Wednesday, May 17, 2006

T3

Vanmorgen om 7.15 is T3 warning van kracht gegaan. Als je nog niet bezig bent om alles vast te sjorren of je bootje nog niet in de shelter hebt staan, dan moet je dat NU doen! Chanchu is nu nog maar 230 kilometer van HK verwijderd.
Ik zag op het nieuws dat sommige delen van Sheung Wan kans hebben om straks onder te lopen omdat het water al lekker hoog staat. Eind van de middag, voor jullie in de morgen, komt de typhoon aan in HK.

De eerste verwachting was dat HongKong een "direct hit" zou krijgen omdat het spoor wat Chanchu volgt dat voorspelde. Het schijnt dat het erop lijkt dat het nu iets meer ten oosten van HK aan land gaat. (By the way, Chanchu betekent parel.)

Chiel is net vertrokken naar Shenzhen. Ik ben benieuwd of hij nog met de ferry kan want dat was het plan. Ik vind het maar niks maar ja... Hij moet een klant ophalen. Hij kan waarschijnlijk wel heen maar of hij ook terug kan is een ander verhaal.

Ik ga zo boodschappen doen en dan in het raam naar buiten staren. Het is wel indrukwekkend. De lucht verandert elke 2 minuten wat een geweldig gezicht is.
Ik kijk ook op het lagere gedeelte van de flat die ze aan het bouwen zijn. Alle losse spullen worden nu opgeruimd door de bouwvakkers, de bamboesteigers worden aangesjort en je ziet sommige gedeelten van de groene doeken die ze aan de buitenkant hebben hangen al helemaal loshangen en een eigen leven leiden in de sterke wind.

Nou ik hou jullie op de hoogte.

3 comments:

Anonymous said...

Ik wens je heel veel sterkte en rust en kalmte om hier doorgeen te komen. Liefs Andree en Cor

Anonymous said...

Had dit stukje nog niet gelezen toen ik mailde, is wel een beetje erg eng allemaal.... Doe geen gekke dingen en laat het maar over je heen komen( kan niet anders natuurlijk). Sterkte

Simone

Anonymous said...

Hoi Ans, doe voorzichtig en blijf lekker binnen.We volgen de boel hier via CNN en het komt wel heftig over!
Sterkte!
Arlene

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails