Sunday, September 03, 2006

Kookwedstrijd

Alles voor een feestje! Dat is hier in HK de normaalste zaak.

Rain kwam een tijdje geleden met het idee om een kookwedstrijd te houden bij hem thuis. Je moet een gerecht maken met de ingredienten die hij in huis had gehaald en die zouden pas getoond worden aan het begin van de wedstrijd. Zeg maar een soort van "Ready, Steady, Cook!"

"Beautiful Cooking" was het thema en dus mochten alleen de dames aan de wedstrijd mee doen. Om de mannen ook bezig te houden, waren zij als jury aangesteld. En ik moet zeggen dat de mannen het zeer serieus namen! Er werd gelijk een schema gemaakt met de criteria die de mannen belangrijk vonden. Ook werden er flash-kaarten gemaakt onder leiding van Jos. Teksten zoals I'm single. Please try again next sunday at my place! of This is excellent! My address is 8 Minden Ave, unit 6G of What is Ans doing? (ik deed pas mee met ronde 2!) lagen al klaar op de jury tafel.

Alles stond klaar op het enorme balkon. Op de tafel stonden 4 pitjes gereed. Groenten, kruiden, specerijen, rijst en pasta, messen, de hele handel. Ik was ook bijzonder onder de indruk van de voorbereidingen die Rain en Lydia hadden gedaan.

In de eerste ronde waren Crystal, Cilla, Amy en Shumin aan de beurt. Het geheime ingredient was hier clams. Ik weet de nederlandse naam niet maar laten we zeggen mosselen. Shumin en Crystal hadden pasta met clams gemaakt, Cilla had gewoon een potje hoisin saus bij de clams gegooid en Amy maakte een Thaise gerecht. Weliswaar zonder chili want die had Rain vergeten.

Alles werd door de jury leden geproefd, kandidaten werden ondervraagd en er werd op alles gelet! Wat heeft ze aan? Hoe wordt het gepresenteerd?
De winnaar van deze ronde was Shumin! Ik denk dat degene die het meest verbaasd was Shumin zelf was. Daarna mocht iedereen proeven van de gerechten en echt alles was heerlijk!

In ronde 2 waren Cathy, Dolly, Lydia en ik aan de beurt. Het geheime ingredient was deze keer gekookte oesters! De schrik sloeg om mijn hart. Ik heb nog nooit oesters klaar gemaakt. Cathy had haar eigen klaargemaakte en van huis meegenomen ingredienten en ze zag er heel profi uit! Help! Dolly maakte met hulp van Ben (overigens NIET toegestaan door de jury!) oesters met pasta en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heb gezien wat Lydia had gemaakt want ik was heel erg bezig met mijn eigen potje.

Paul, de enige vegetarier in het gezelschap, had mij op een idee gebracht. Geen oesters voor mij maar een Ratjetoe van groenten. Kijk zo heb je in ieder geval 1 jurylid al omgekocht!
Tot mijn grote verbazing hadden Cathy en ik een gedeelde eerste plaats!! YEAH!!

We hebben vreselijk gelachen, vooral om de heren, en daarna kwam Rain met een enorme hoeveelheid vlees en reuze garnalen op de proppen om te gaan BBQ-en! Het was heerlijk! We hebben daar tot een uur of negen lekker buiten gezeten en toen zijn Chiel, Jos en ik weer richting huis gegaan. Toen nog een bakkie koffie en nu gaan we slapen. Met een goed gevulde maag!

3 comments:

Anonymous said...

Ziet er gezellig uit joh, en errug lekker natuurlijk. Krijg er gewoon trek van!

Groetjes,
Lody

Arlene said...

Wat een saai leven hebben jullie daar toch.Alleen al het lezen doet je het water in je mond lopen!
Arlene

Anonymous said...

Kijk, je kan ons natuurlijk wel heel erg lekker maken met mooie foto's en dito commentaren, maar.....WAAR BLIJVEN DE RECEPTEN??

Dit kan je ons niet aan doen hoor!!! Dit willen we zelf ook proberen. En hoe verzin je nu weer een kook wedstrijd. Heel gezellie.

Simone

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails