Tuesday, October 17, 2006

Vuurwerk

Gisteren zag ik op National Geographic Channel een programma genaamd "Inside". Deze keer ging het over de parade en het vuurwerk dat vorig jaar met Chinees Nieuwjaar werd gehouden.
Heel interessant en zeker omdat wij het allebei gezien hadden.
Je kan wel vertellen hoe groot de show was, maar als je het ziet, zegt dat toch meer. Je zag ook hoeveel voorbereiding het kostte om het vuurwerk in Hong Kong vanuit het mainland te krijgen. Wat er allemaal moet gebeuren qua veiligheidsregels en hoe zo'n vuurwerkshow nu wordt opgezet.

Het vuurwerk duurde 23 minuten. Nooit begrepen waarom het 23 minuten duurde en niet langer zoals een half uur, maar het bleek dat waarzeggers hadden uitgerekend dat 23 het geluksnummer was.

Ik herrinnerde mij ineens dat we filmpjes hadden gemaakt van het vuurwerk maar dat ik die nog nooit gezien had. Wat blijkt? Ik had bij de instellingen op mijn computer iets moeten aanvinken. Dus toen ik dat deed, kwamen er ineens allemaal filmpjes van lang geleden op mijn desktop! Nou ja, beter laat dan nooit. In ieder geval kunnen jullie nu het filmpje zien. Maar vergeet niet dat dit filmpje 1 minuut 50 duurt en in het echt duurt het dus 23 minuten!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails