Wednesday, May 16, 2007

Funny signs


Gezellig een dagje naar het strand! Dit mag je allemaal NIET!

Ik zat een beetje door mijn foto's te browsen en toen zag ik dat we heel veel leuke straatborden hebben gefotografeerd. Soms kan je er echt niets van maken, soms is het te belachelijk voor woorden, maar altijd zijn ze grappig.

Dat komt vooral omdat ze proberen alles letterlijk te vertalen en dat engels of te wel "chinglish" raakt kant nog wal. Ik moet zeggen dat in Hong Kong alles "over-georganiseerd" is en in China hebben ze gewoon geen idee wat ze opschrijven. Maar het is wel goed bedoeld!
Hier bedoelen ze "verboden toegang"
Hier heb ik geen idee. Maar dit bord hing in een supermarkt in Shenzhen.

En ze denken nog met je mee!
Hier niet! Heel duidelijk!
Je mag hier in ieder geval iets NIET, denk ik...
En hier moet je oppassen dat je je hoofd niet stoot.
Helaas heb ik mijn verzameling Chinese dvd's allemaal uit de verpakking gehaald en in zo'n map gestopt waar je 100 dvd's in kan stoppen. Op de achterkant van die verpakkingen staat een resume over de film. Dat was pas echt geweldig. Er was geen touw aan vast te knopen. Binnenkort ga ik zeker nog eens zo'n film HK in smokkelen en dan kunnen jullie met eigen ogen zien wat voor onzin er op de achterkant staat.
Maar voor nu is mijn missie om zoveel mogelijk van die rare borden te fotograferen. Wordt dus vervolgd!!

1 comment:

Anisah said...

utterly hillarious!!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails