Saturday, June 23, 2007

Katten en Nasi

Gisteravond hebben Chiel en ik gegeten aan de boulevard. Dat was het makkelijkst voor mij. Mijn rug en been deden gisteren niet wat ik wilde, dus hoe dichterbij eten hoe makkelijker.

We slenterden weer terug (de chinezen haalden mij zelfs in dus kan je nagaan hoe langzaam ik liep!) en toen zagen we achter ons appartement 2 dames die de zwerfkatten voerden.

De katten gingen NIET in de nasi maar kregen nasi geserveerd! Een culinair hoogtepuntje dus voor de mannen. Wel heel schattig trouwens, de dames komen elke dag, drie keer de katten voeren. Kattebrokjes, water en wat er is over gebleven van de maaltijd thuis wordt in tassen mee genomen. De katten kennen de dames al bij stem! Zodra ze de tas neerzetten en de katten roepen komen ze van alle kanten aangerend!

Lief dat er nog van die mensen bestaan die zelfs aan de zwerfkatten denken...

Zo komen er ook dagelijks mensen langs die een oude man die in het gemeenteperkje naast het postkantoor woont, eten en drinken komen brengen. Hij heeft vaak zo veel gekregen dat hij het weer aan de katjes geeft.

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails