Wednesday, January 30, 2008

Het reisschema

Zaterdag vertrekken Chiel en ik naar Indonesie.

Ik kan echt niet wachten tot het zover is. Ik heb nooit gedacht dat ik ooit nog eens naar Indonesie zou gaan en nu gebeurt het!!
Eindelijk kan ik eens met eigen ogen gaan zien waar mijn roots liggen. Of al die mannetjes die daar rond lopen iets weg hebben van Pa. Of de geuren mij toch enigszins bekend voorkomen. En natuurlijk het eten! Ik denk dat ik nu tot aan zaterdag maar moet gaan vasten, zodat ik alles kan gaan proeven, hihi.

Chiel geniet nu al. Hij ziet hoe druk ik ermee bezig ben en vindt het helemaal geweldig. De accu's voor het fototoestel zijn al geladen. De enorme rugzak staat al klaar. Gisteren heb ik mijn malaria tabletten al gehaald bij de dokter en vrijdag moet Chiel naar de dokter. Ik kreeg ze niet mee voor hem. (tot nu toe nog geen last van bijwerkingen!)

Bram, onze lieve Bram, heeft ondanks zijn hele drukke baan en het verbouwen van zijn net gekochte huis, tijd gevonden om onze trip te regelen. Omdat hij jaren in Indonesie heeft gewoond, heeft hij onze trip op maat gemaakt! Helemaal geweldig!

Zaterdag:
Vliegen we van Hong Kong naar Jakarta waar we om rond 1 uur aankomen. Daar gaan we 1 nachtje in een hotel.
Jakarta

Zondag:
Dan stappen we in de trein van Jakarta naar Yogjakarta.
De treinreis duurt lang maar zo kunnen we veel zien van het landschap en er is een restauratiewagon! Dus we hoeven niet zonder eten!!! Yeah! Bij aankomst inchecken in het hotel.

Maandag:
We gaan een bezoek brengen aan de Prambanan en Burabudur. Huh?!...ja dat zijn tempels.
Ik ga in ieder geval proberen om mijn arm in zo'n stompa te stoppen en de budha aan te raken. Dat brengt geluk, zeggen ze.
Burubudur

Dinsdag:
Dan gaan we weer vliegen van Yogjakarta naar Semarang en van Semarang naar Pangkalan Bun. Daar gaan we op een prive boot door de jungle. Geweldig he?
We hebben zelfs een gids en een kok mee, die voor ons gaan zorgen voor de aankomende 4 dagen. We gaan per boot door het Tanjung Putih Park waar de Orang Oetangs zitten. We slapen ook in de buitenlucht in een tent bovenop de boot! Volgens Bram is het super!
Het lijkt me geweldig maar ik vind het ook een beetje eng, moet ik eerlijk zeggen.

Vrijdag:
Dan vliegen we 's ochtends naar via Semarang, Jakarta naar Bali! We gaan niet overnachten op het toeristische gedeelte maar op Lovina Beach. Ik had gelezen dat je daar kan gaan zwemmen met dolfijnen! Moesten we dus maar doen!

Maandag:
Dan vliegen we weer van Bali naar de Gili Islands. Natuurlijk zo'n tropisch eilandje met een super resort, hihi. Moet wel leuk blijven natuurlijk....

Woensdag:
We gaan naar Sengigi. Per scooter verkennen we het gebied.

Vrijdag:
We gaan weer terug naar Hong Kong.

Zo, nu weten jullie allemaal thuis hoe we onze vakantie gaan door brengen!

4 comments:

Arlene said...

O O wat ben ik jaloers als ik dit allemaal lees!Een groot gedeelte behalve Bali zijn plaatsen waar ik in 1995 ben geweest en ik weet heel zeker dat jullie vreselijk gaan genieten en.....voor mij was het voelen dat ik er vandaan kwam,dat ik altijd iets gevoeld had van "gemis"ik hoop dat jullie dat ook zullen ervaren! Heel veel plezier! en ...kan niet wachten op de foto's en verhalen!!
xx Arlene

Anonymous said...

we wensen jullie een goede vlucht en een leuke vakantie

jan en jantina hardenberg

elly_veleke said...

Ans en Chiel,
Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe. Als ik dat zo lees zullen jullie een geweldige tijd hebben. En misschien ervaar jij Ans hetzelfde als Arlene.
Heel veel plezier!!
Lieve groeten van Elly

Anonymous said...

Wat een heerlijke vakantie, super, geniet er lekker van en ik ben reuze benieuwd naar de foto's en filmpjes en natuurlijk de verhalen.