Wednesday, December 09, 2009

Met de bus van Siem Reap naar Phnom Pehn


Alweer de laatste dag van onze trip naar Cambodja. Wat een geweldig land! Ik denk dat Cambodja toch wel boven aan mijn lijst staat van de meest bijzondere en mooie landen die ik tot nu toe bezocht heb.

Na de race zijn we terug gegaan naar Lotus Lodge. Spullen ingepakt, een laatste douche genomen, nog een lunch gebruikt en toen stond het busje al voor ons klaar. Terug per vliegtuig was onmogelijk dus nu zouden we een 6 uur durende reis per bus gaan maken naar Phnom Penh.



Afscheid genomen van de rest en het busje in. Best een goed busje trouwens. Chauffeur en co-driver aan boord, nog even zwaaien en weg waren we. De chauffeur had er goed de sokken in. Met 1 hand aan de claxon begaf hij zich zigzaggend door het verkeer.



Ik vond het echt genieten. Prachtige dorpjes, hoog opgestapelde vrachtauto's of paard en wagens kwamen we tegen. De weg zelf was prima, in ieder geval aan het begin van de reis. Hoe verder we naar Phnom Penh kwamen hoe slechter de weg. Soms dachten we dat de auto met 4 lekke banden reed! In ieder geval viel de reis erg mee en waren we sneller in Phnom Penh dan dat we dachten.


Naast het hotel zat een terrasje en daar hebben we nog wat gegeten voordat we naar bed gingen. Heerlijk geslapen. Weinig last gehad van spierpijn.



De volgende morgen nog een ontbijtje op het dakterras van het hotel en toen naar het vliegveld. Alhoewel we zegge en schrijve maar 4 dagen waren weg geweest voelde het als 2 weken vakantie.
Heerlijke tijd gehad en heel veel gezien.

Alle foto's zijn te bekijken onder het kopje "foto's" rechts van de pagina.

1 comment:

Fiona Teeuw said...

Ans, wat een leuk reisverslag. Vanwege het verleden van Cambodja, het bewind van Pol Pot, heb ik altijd geroepen dat ik daar niet heen ga! Ik realiseer me nu, na het lezen van jouw ervaringen, dat ik mijn beeld van het land moet bijstellen. Misschien krijgt Egbert in de toekomst dan toch zijn zin....

En vooral niet te vergeten; Gefeliciteerd met het uitlopen van de race. Goed gepresteerd.

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails