Thursday, December 31, 2009

Openhaard


Ik zit lekker bij de openhaard. De vlammetjes knetteren gezellig en de warmte die van de openhaard afkomt is een verademing.

Ik ben eindelijk een beetje ontdooit van deze grauwe grijze regenachtige dag. Gedver. De kreet winterdepressie begin ik te begrijpen. We zijn vandaag maar eventjes naar buiten geweest maar de kou in de botten bleef de hele dag aanhouden. En dan te bedenken dat het binnenkort weer gaat vriezen! (schrik, slik...) Voor mij hoeft dat niet. Ik kan dat 'romantische' maar niet ontdekken in vrieskoude dagen en nachten. De kloven die spontaan in mijn handen springen, de koortslip en de ijskoude voeten brengen het romantische gevoel niet naar boven.

Dus ik blijf lekker zitten naast de openhaard. Opgekruld op de bank in mijn zachte warme pyama, de beste aankoop die ik heb gedaan de laatste maanden! De warme chocolademelk verwarmt mijn slokdarm en de met kloven getergde handen. De gordijnen zijn dicht en de vlammen van de waxinelichtjes dansen op de maat van het geknetter van de openhaard. Eigenlijk best gezellig. Koud maar gezellig. Ik gooi er nog maar een houtblok op...

1 comment:

Arlene said...

Ach joh je hebt gewoon even last van de stilte na de storm van alle visite!De kaarsjes aan,lekker onder een warme plaid,alles heeft zo zijn voors en tegens,jij bent het alleen niet meer gewend.Die arme Anisha zal er helemaal een kluif aan hebben!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails