Thursday, June 28, 2012

Verrassing

Chiel en ik zijn een team. We zijn helemaal op elkaar ingesteld. Kan eigenlijk ook niet anders na al die jaren samen zijn. 'Op 1 lijn zitten' is ons niet vreemd.

Maar ook qua werk zijn we een team. Hij werkt zich een slag in de rondte, reist van HK naar China en terug en doet wat hij moet doen. En ik ben thuis, zorg dat daar alles reilt en zeilt, en probeer hem te steunen waar ik maar kan. Krijgt hij bezoek, collega's en/of klanten dan zorg ik na werktijd voor het entertainment. Hij heeft daar geen tijd voor. Shoppen, tafeltje boeken bij een restaurant, cultuur opsnuiven... wat de collega/klant maar wil.

En omdat Chiel vaak in de rol van leverancier zit, brengt dat met zich mee dat we vaak de klant uitnodigen (lees betaal) voor een drankje en/of etentje. En dat vinden klanten fijn. Ze waarderen dat en begrijpen vaak ook dat een zaterdag rondlopen op een markt, voor ons gewoon een werkdag is. Want dat is het tenslotte ook.

Des te groter is dan ook de verrassing als de klant ons beiden uitnodigt voor een etentje! Dat gebeurt namelijk niet zo vaak. Als blijk van waardering voor de gedane moeite! En daar zijn wij heel blij mee. Dat waarderen wij ook weer.

Zo ook vandaag. We waren uitgenodigd voor een etentje. Heel aardig. Ze wisten ook precies waar ze wilden eten. Het liefst dichtbij de trein die ze naar het vliegveld zou brengen want dan hoef je niet zo te haasten en je kan je al heel vroeg inchecken dus geen gesleep met koffers in een restaurant.

Maar of ik misschien even een tafeltje wilde reserveren, dat zou wel fijn zijn. Tuurlijk! Geen probleem. Alles werd geregeld en om 6 uur zaten we allebei klaar aan het gereserveerde tafeltje.  Zo'n 45 minuten later verscheen de klant. De vergadering was uitgelopen en toen moesten ze nog inchecken. Tuurlijk. Geen probleem. Kan gebeuren. Gelukkig maar dat wij ons niet gehaast hadden om daar op tijd te zijn.

We bestellen het eten. We praten wat, we eten wat, we genieten van de warmte en het verkoelende briesje. We nemen nog een kopje koffie. We luisteren naar de interessante verhalen. De klant geeft aan dat hij moet opstappen. De trein in naar het vliegveld. Tuurlijk, geen probleem! En voordat wij kunnen bedanken voor het etentje, zegt de klant 'zeg, bedankt voor het etentje!', pakt zijn tas op en wandelt het restaurant uit!

Raad eens wie er heeft betaald? Precies. Dat zijn nog eens uitnodigingen! Maar de intentie was goed en werd enorm door ons op prijs gesteld!

4 comments:

Simone said...

................................................................................................................ Jajaja........................

Arlene said...

Dan sta je toch wel even raar te kijken,zou hem een kaartje sturen en daarin bedanken voor het lekkere eten!!

Fiona Teeuw said...

Die klant vergeet je nooit meer!

Anonymous said...

nou daar ben je idd blij mee, leuk zo'n uitnodiging :)


xx Lody

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails